گفت‌وگوی تلفنی مسئول حماس با عراقچی-راهبرد معاصر

گفت‌وگوی تلفنی مسئول حماس با عراقچی

عضو دفتر سیاسی و مسوول روابط عربی و اسلامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، ضمن تبریک به وی، در مورد اوضاع غزه و وضعیت مذاکرات آتش بس رایزنی کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 28
کد خبر: ۲۵۵۶۹۳

به گزارش راهبرد معاصر. خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی و مسوول روابط عربی و اسلامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب ایشان به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

 

بنابه اعلام وزارت خارجه کشورمان، الحیه  همچنین با ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات آتش بس در غزه، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و تلاش های آن رژیم برای تغییر وضعیت در مسجدالاقصی با وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

خلیل الحیه با  قدردانی از تلاش‌های وزیر شهید امیرعبداللهیان در حمایت از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد: مردم فلسطین قدردان حمایت‌های دائمی جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های فلسطین و مقاومت آنان در مقابل جنایات صهیونیست‌ها هستند.

 

عراقچی نیز با تشکر از تماس و تبریک آقای خلیل الحیه تاکید کرد: رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت در دولت چهاردهم با قوت ادامه خواهد یافت.

 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود که جمهوری اسلامی ایران از هر توافقی برای آتش بس و پایان جنگ در غزه که مورد قبول مردم مقاوم فلسطین و گروههای مقاومت و حماس باشد، حمایت خواهد کرد.

 

وزیر امور خارجه با تجلیل از ایستادگی یازده ماهه مردم غزه و مبارزان مقاومت در مقابل جنایات صهیونیست ها، ابراز اطمینان کرد که پیروزی نهایی با مردم فلسطین است و جمهوری اسلامی ایران تا پایان در کنار آنها خواهد بود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده