ادعای آمریکا درخصوص انهدام سامانه موشکی انصارالله-راهبرد معاصر

ادعای آمریکا درخصوص انهدام سامانه موشکی انصارالله

نظامیان آمریکایی مدعی شدند پس از اصابت نفتکش ها، سامانه‌های موشکی انصارالله را منهدم کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 03
کد خبر: ۲۵۶۲۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام مدعی شد سامانه موشکی انصارالله یمن را پس از این که یک کشتی را هدف قرار داده، منهدم کرده است.

 

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ادعا کرد نظامیان آمریکایی با موفقیت دو سامانه موشکی را در مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن هدف قرار داده و منهدم کردند.

 

سنتکام در بیانیه‌ای بدون هیچ اشاره‌ای به حملات متعدد آمریکا و انگلیس به بنادر یمن، مدعی شد «این سیستم‌ها تهدیدی قریب الوقوع برای نیرو‌های ایالات متحده و ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه است. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین المللی برای ایالات متحده، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام شده است.»

 

سنتکام پیش از این، حملات انصارالله به کشتی ام وی بلو لیگون MV Blue Lagoon با پرچم پاناما و ام وی امجد MV Amjad متعلق به عربستان را که هر دو حامل نفت خام بودند، محکوم کرد.

 

به تازگی انصارالله یمن نفتکش ام وی دلتا سونیون MV Delta Sounion حامل یک میلیون بشکه نفت خام در دریای سرخ را هدف قرار داد.

 

سونیون هفته گذشته توسط پرتابه‌های متعدد در شهر بندری حدیده یمن هدف قرار گرفت. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ را هدف قرار می‌دهند.

 

آمریکا و انگلیس نیز زمستان گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده