پوتین خواستار ارتقای همکاری راهبردی با الجزایر شد-راهبرد معاصر

پوتین خواستار ارتقای همکاری راهبردی با الجزایر شد

رئیس جمهور روسیه از عزم مسکو برای ارتقای همکاری‌های راهبردی روسیه- الجزایر به سطح کیفی جدید خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 11
کد خبر: ۲۵۶۹۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک خود به «عبدالمجید تبون » رئیس جمهور الجزایر به مناسبت پیروزیش در انتخابات اخیر این کشور نوشت: این پیروزی نشان دهنده جایگاه شما در میان شهروندان الجزایری است.

 

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری الجزایر، در این پیام رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: تمایل دارم سند همکاری‌های راهبردی میان روسیه و الجزایر که در سال گذشته میلادی به امضاء رسید، به سطح کیفی جدیدی ارتقاء یابد.

 

به نوشته روزنامه الجزایری «خبر امروز» پوتین در پیام خود اظهار داشت: مسکو قصد دارد همکار‌ی‌های سازنده دوجانبه با الجزایر را گسترش دهد به گونه‌ای که منافع دو ملت تا حد امکان تامین شود.

 

رئیس جمهور روسیه همکاری با الجزایر را در راستای برقراری ثبات و امنیت در منطقه خواند.

 

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شنبه هفته جاری با رقابت 3 نامزد برگزار شد و «عبدالمجید تبون» با بدست آوردن 94/65  درصد آرای مثبت رای دهندگان برای بار دوم به کاخ ریاست جمهوری  این کشور راه یافت.

 

تبون به منظور شرکت در نشست بین‌المللی اقتصاد که سال گذشته میلادی در شهر«سن پترزبوک» روسیه برگزار شد به این کشور سفر کرد و در حاشیه آن ضمن دیدار با رئیس جمهور روسیه، سند همکاری راهبردی میان دو کشور را امضاء کرد.

 

 قرار است با امضای این سند همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فنی، فرهنگی و آموزشی و .... گسترش و تعمیق ‌‎یابد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده