ورود موج جدید بارش‌های پاییزی به کشور از جمعه-راهبرد معاصر

ورود موج جدید بارش‌های پاییزی به کشور از جمعه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
کد خبر: ۲۵۷۶۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز جمعه (۳۰ شهریور) موج جدید بارش‌ها وارد کشور می‌شود، گفت: امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریور) در گیلان، مازندران، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز و فردا (پنجشنبه، ۲۹ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل و گیلان ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان در ادامه تاکید کرد: روز جمعه در شمال غرب و گیلان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهدو روز شنبه (۳۱ شهریور) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل و گیلان ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی؛ امروز و فردا در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، روزهای جمعه و شنبه در غرب و برخی مناطق شمال غرب در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 

مقام مسئول سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز جمعه (۳۰ شهریور) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان ابرناکی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

 

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۱۹ و ۲۹ و فردا (۲۹ شهریور) قسمتی ابری تا نیمه ابری، اواسط روز بارش خفیف باران، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۱۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده