واکنش سازمان ملل به انفجار پیجر‌ها در لبنان-راهبرد معاصر
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: در آستانه آغاز مرحله جدید جنگ هستیم شنیده شدن صدای ۴ انفجار جدید در شرق لبنان سازمان ملل متحد قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد نماینده دائم ایران در سازمان ملل: بیش از ۶ میلیون تبعه افغانستان در ایران زندگی می‌کنند برگزاری مراسم همدردی با مردم لبنان در تهران در مقابل سفارت + عکس ۹ شهید و بیش از ۳۰۰ زخمی در انفجار‌های امروز لبنان حمله حزب‌الله لبنان به مقر سری ارتش اشغالگر واکنش سازمان ملل به انفجار پیجر‌ها در لبنان آمریکا ۱۲ فرد ایرانی را تحریم کرد انفجارهای جدید در لبنان | موبایل، لپ‌تاپ، رادیو و رایانه‌ها منفجر شدند | تعداد شهدا + تصاویر جزئیات انفجار مجدد تعدادی از پیجر‌ها در مناطق مختلف لبنان تازه‌ترین اطلاعات درباره مدل دستگاه‌های منفجر شده در لبنان شرکت تایوانی: پیجر‌های منفجرشده را ما نساختیم اولین پیام سفیر ایران در لبنان پس از مجروح شدن + عکس اولین عملیات ضدصهیونیستی پس از حادثه تروریستی لبنان + فیلم

واکنش سازمان ملل به انفجار پیجر‌ها در لبنان

مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی در نقاط مختلف لبنان را نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
کد خبر: ۲۵۷۷۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ولکر تورک در بیانیه‌ای گفت عاملان و مسئولان انفجار دستگاه‌های پیجر در نقاط مختلف لبنان بایستی پاسخگو شوند.

در بیانیه او آمده است: «حمله همزمان به هزاران نفر اعم از غیرنظامیان یا اعضای گروه‌های مسلح بدون داشتن علم نسبت به تملک دستگاه‌ها، مکان آنها و وضعیت محیط اطراف آنها در زمان انجام حمله نقض قانون حقوق بشر بین‌المللی و در مواردی قانون حقوق بشردوستانهٔ بین‌المللی است.»

روز گذشته (سه‌شنبه) «فراس الابیض»، وزیر بهداشت لبنان از زخمی شدن صد‌ها نفر در مناطق مختلف این کشور بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تصریح کرد که عامل این حوادث انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت بوده است. در بیانیه حزب‌الله آمده بود که این حادثه حدود ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی لبنان رخ داده است.

آخرین گزارش‌ها از شمار شهدا و زخمی‌ها حاکی است ۱۲ نفر بر اثر این انفجار‌ها به شهادت رسیده و ۴ هزار نفر مجروح شده‌اند. این آمار را وزیر بهداشت لبنان اعلام کرده است.

جنبش حزب الله لبنان در نخستین بیانیه خود تأکید کرد که برای دفاع از لبنان در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد. در این بیانیه از مردم لبنان خواسته شده بود به شایعات و اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده‌ای که برخی از طرف‌ها منتشر می‌کنند هیچ توجهی نکنند؛ شایعاتی که در راستای جنگ روانی دشمن صهیونیستی است.

حزب‌الله اندکی بعدتر در یک بیانیه دوم تصریح کرد: «بعد از بررسی تمامی وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعد از ظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز می‌دانیم که غیرنظامیان را نیز تحت الشعاع قرار داده و منجر به شهادت چندین نفر و زخمی شدن شمار زیادی با جراحت‌های مختلف شد.»

همچنین الموسوی، نماینده حزب الله در پارلمان لبنان روز گذشته گفته بود که رخداد‌های بیروت، یک کشتار جمعی به شمار می‌رود. او گفت کسانی که دستگاه ارتباطی پیجر داشتند، غیر نظامی بوده‌اند، نه نظامی./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار