پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

مدارس غیردولتی رتبه‌بندی می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی مدارس غیردولتی از موضوعاتی است که می‌تواند در مسیر مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دخیل باشد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۴ آذر ۱۴۰۳ - 2024 December 04
کد خبر: ۲۶۴۸۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، احمد محمودزاده با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: ان شاالله از برکات و فیوضات این روزهای ارزشمند بهره مند شویم و از رهروان راستین ائمه اطهار و اهل بیت پیامبر اعظم (ص) باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بخش عمده‌ای از انرژی‌ها در آموزش و پرورش صرف آماده سازی فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و منابع مالی می‌شود، اظهار کرد: مأموریت اصلی ما در آموزش و پرورش، بخش نرم افزاری و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است و باید برنامه ریزی آموزشی و پرورشی مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

 

محمودزاده با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید از جریان پر شتاب علم و فناوری روز جهان عقب بمانیم، تصریح کرد: شاخص‌ها مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با نگاه تخصصی به مدارس معرفی و جهت دهی مناسب در این مسیر انجام شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش طراحی یک نقشه راه دقیق و مدون در این مسیر را ضروری دانست و افزود: مدارس الگوی تراز بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در کنار آن باید فضا، امکانات، نیروی انسانی و مدیریت در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به موازات هم رشد و تعالی پیدا کنند.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه رتبه بندی مدارس غیردولتی نیز از موضوعاتی است که می‌تواند در مسیر مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دخیل باشد، گفت: اجرای شاخص‌های مدارس تراز و جهت گیری در این مسیر می‌تواند در رتبه بندی مدارس غیر دولتی مؤثر واقع شود.

 

وی با اشاره به اینکه همه پیشرفت‌هایی که در کشور محقق می‌شود بخش اعظمی از آن ناشی از تربیتی است که در مدرسه شکل گرفته است، یادآور شد: نباید اقدامات خوب انجام شده در آموزش و پرورش را نادیده بگیریم، البته قطعاً انتظار و توقع از آموزش و پرورش بسیار بالاست و از این رو ست که بیشتر کاستی‌ها و نواقص آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است در این نشست کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تقدیر از خدمات ارزنده برخی از مدارس غیردولتی، تصریح کرد: بسیاری از مدارس غیردولتی خیلی زودتر از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسیر تحول را در درون خود آغاز کرده اند و در مسیر مدارس الگوی تراز سند تحول قرار گرفته اند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده