ضربه کاری اطلاعات به ضدانقلاب/ ۳ عضو دیگر شبکه ضدامنیتی "شکار مزدور" بازداشت شدند شلیک همزمان موشک‌های بالستیک و کروز سپاه در رزمایش اقتدار سخنگوی دولت: تاریخ دقیق اجرای اصلاح قیمت بنزین نهایی نشده است خاتمی: ملت ایران ذلت‌پذیر نیست/ بسیج یک فرهنگ است حمایت دولت از راه‌آهن حومه‌ای تهران واکنش تهران به ادعاهای بی‌اساس درباره جزایر ایرانی پزشکیان: هیچ طرح آبی بدون نظر دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود / تصمیم عجولانه یعنی تخریب محیط‌زیست سرلشکر پاکپور: مادران و همسران شهدا الگویی ماندگار برای نسل‌های آینده هستند آغاز رزمایش نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس سرلشکر حاتمی: لحظه‌ای را در ارتقای توان دفاعی از دست نداده‌ایم از تعیین سقف کیفری برای مهریه تا تذکر اقتصادی به پزشکیان پزشکیان: به هیچ قدرت خارجی امید نبسته‌ام/ دیگر پول اضافه چاپ نمی‌کنیم سرلشکر پاکپور: سپاه برای انتقال تجارب ضدتروریستی محدودیتی ندارد قالیباف: توان دفاعی و هسته‌ای ایران را معامله نمی‌کنیم تاکید عراقچی بر نقش دیپلماسی پارلمانی در گسترش تجارت با همسایگان

واردات خودروی اقتصادی، لازمه شکستن انحصار بازار

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای شکستن انحصار بازار خودرو باید اجازه دهیم خودرو اقتصادی وارد شود که اکثریت اعضای کمسیون صنایع مجلس با آن موافق هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۱ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 21
کد خبر: ۲۶۶۲۳۵

به گزارش راهبرد معاصر. حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، گفت: به دلیل خودروهای بی‌کیفیت داخلی سالیانه بین 16 تا 20 هزار نفر در جاده کشته می‌شوند که بخش عظیمی از این فوتی‌ها به خاطر همین خودروهای بی‌کیفیت داخلیست. الان سالیانه 60 هزار نفر معلول به سازمان بهزیستی و جاهای دیگر اضافه می‌شود که به خاطر همین موضوع است.

 

وی با اشاره به بحث ناترازی بنزین، گفت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که آیا خودروی داخلی مصرف بیشتری دارد یا خارجی؟ در هر حال کارشناسان این را می‌گویند که خودروهای داخلی مصرف بالاتری دارند و خودروی داخلی که 10 تا 8 لیتر مصرف بنزین دارد با خودرویی که 4 لیتر مصرف در 100 کیلومتر دارد تفاوت زیادی می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: چرا یک بازار انحصاری در اختیار عده خاص قرار گرفته است. الان بحث مافیا خودرو در داخل کشور مطرح است چطور باید این مافیا را بشکنیم. به هر کیفیت این انحصار باید شکسته شود خودروساز داخلی باید حرکت کند. الان 40 سال است که خودروساز تولید می‌کند و سال چهلم با 40 سال قبلش هیچ تفاوتی از نظر کیفیت نمی‌کند.

 

سلیمی با بیان اینکه این وضعیت کیفی خودروها ظلم به مردم است، گفت: هیچکس با تولید داخلی مخالف نیست ولی این وضعیتی که الان در حوزه خودروسازی است به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار خودرو انحصاری است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون صنایع بحث‌های مفصلی در دوره قبل شد در حال حاضر هم در این کمیسیون اکثر همکاران اعتقاد دارند که برای شکستن این حصر ما باید اجازه بدهیم خودرو اقتصادی وارد شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار