هشدار جدی در مجلس: کاهش ۲۰۰ درصدی قدرت خرید مردم در ۵ سال وزیر کشور: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند با قطعی مواجه می‌شوند وزیر اطلاعات در کمیسیون امور داخلی؛ بررسی اقدامات اطلاعاتی و امنیتی بعد از جنگ ۱۲ روزه حمایت ۱۲۰۰ نفری علما و ریش سفیدان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از سپاه علم الهدی: دولت به تنهایی مسئول حل همه مشکلات نیست معتمدیان: پایتخت نباید با شیوه‌های سنتی اداره شود تسلیت رهبر انقلاب به سقاب اصفهانی پیگیری وضعیت سلامت رضا امیرخانی از سوی رهبر انقلاب کاظم صدیقی: فرزند فاضل من در حال سجده سحری و در برابر تهاجم بی امان رسانه‌ای جان مظلوم و محنت کشیده خود را به جان آفرین تسلیم نمود پزشکیان: دولت فرمایشات رهبری را پشتوانه‌ای محکم برای خود می‌داند اطلاعیه مهم سپاه پاسداران در خصوص عملیات تست سامانه‌های پدافندی در ماهشهر  ستاد کل نیرو‌های مسلح: اقدام دولت استرالیا علیه سپاه در جهت اهداف آمریکا و رژیم صهیونی است شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به سمت مناطقی از کردستان عراق تکذیب شد پزشکیان: در ترویج زیست عفیفانه اقداماتی انجام نشود که به سرمایه اجتماعی کشور آسیب بزند کشف محموله سلاح و مهمات جنگی در ارتفاعات کردستان

واردات خودروی اقتصادی، لازمه شکستن انحصار بازار

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای شکستن انحصار بازار خودرو باید اجازه دهیم خودرو اقتصادی وارد شود که اکثریت اعضای کمسیون صنایع مجلس با آن موافق هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۱ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 21
کد خبر: ۲۶۶۲۳۵

به گزارش راهبرد معاصر. حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، گفت: به دلیل خودروهای بی‌کیفیت داخلی سالیانه بین 16 تا 20 هزار نفر در جاده کشته می‌شوند که بخش عظیمی از این فوتی‌ها به خاطر همین خودروهای بی‌کیفیت داخلیست. الان سالیانه 60 هزار نفر معلول به سازمان بهزیستی و جاهای دیگر اضافه می‌شود که به خاطر همین موضوع است.

 

وی با اشاره به بحث ناترازی بنزین، گفت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که آیا خودروی داخلی مصرف بیشتری دارد یا خارجی؟ در هر حال کارشناسان این را می‌گویند که خودروهای داخلی مصرف بالاتری دارند و خودروی داخلی که 10 تا 8 لیتر مصرف بنزین دارد با خودرویی که 4 لیتر مصرف در 100 کیلومتر دارد تفاوت زیادی می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: چرا یک بازار انحصاری در اختیار عده خاص قرار گرفته است. الان بحث مافیا خودرو در داخل کشور مطرح است چطور باید این مافیا را بشکنیم. به هر کیفیت این انحصار باید شکسته شود خودروساز داخلی باید حرکت کند. الان 40 سال است که خودروساز تولید می‌کند و سال چهلم با 40 سال قبلش هیچ تفاوتی از نظر کیفیت نمی‌کند.

 

سلیمی با بیان اینکه این وضعیت کیفی خودروها ظلم به مردم است، گفت: هیچکس با تولید داخلی مخالف نیست ولی این وضعیتی که الان در حوزه خودروسازی است به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار خودرو انحصاری است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون صنایع بحث‌های مفصلی در دوره قبل شد در حال حاضر هم در این کمیسیون اکثر همکاران اعتقاد دارند که برای شکستن این حصر ما باید اجازه بدهیم خودرو اقتصادی وارد شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار