شناسایی سالانه ۱۴۱ هزار مبتلا به سرطان/ سرطان‌های شایع در ایران چیست؟ کلاس درس مدارس ابتدایی دماوند و رودهن دوشنبه غیرحضوری است تتلو به اعدام محکوم شد؟ مدارس پایه ابتدایی فیروزکوه برای فردا غیر حضوری شد مرگ سالانه ۵۰ هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات در کشور واریز باقیمانده پاداش پایان خدمت فرهنگیان در بهمن بازداشت برخی افراد در پی ترور قضات شهید محیط زیست: علت بوی نامطبوع در کهریزک، انتقال روزانه ۶ هزار تن پسماند به آرادکوه است پذیرش ۵۰۰ مجروح لبنانی در حادثه تروریستی انفجار پیجر‌ها در بیمارستان‌های ایران سخنگوی قوه‌قضائیه: در رابطه با حمله تروریستی امروز افرادی شناسایی و دستگیر شده‌اند تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه در تهران / دمای پایتخت به صفر می‌رسد مدارس ابتدایی شیفت صبح دماوند فردا غیرحضوری شد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تغییرات برای کنکور ۱۴۰۴ نیست فعالیت همه مدارس مقطع ابتدایی و استثنایی زاهدان فردا غیر حضوری شد ۲۷ سال، میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری

انتقال تدریجی اتوبوس‌های برقی‌ چینی به تهران از امشب

روند انتقال ۱۷۹ اتوبوس برقی چینی که بخشی از آنها از ۲ ماه و نیم گذشته در گمرک بندرعباس بود از امشب آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 January 20
کد خبر: ۲۶۸۹۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، اتوبوسرانی شهر تهران به عنوان یکی از بخش های مهم حمل و نقل عمومی در پایتخت، می تواند نقش کلیدی در کاهش مشکلات ترافیکی و افزایش سهولت تردد روزانه شهروندان ایفا کند اما متأسفانه روند رو به بهبود وضعیت اتوبوسها با روی کار آمدن دوره پنجم مدیریت شهری از سال 96 با پسرفت مواجه شد و به تدریج هزاران اتوبوس فرسوده و نیازمند تعمیر راهی توقفگاه های شهر تهران شدند.

 

وضعیت بحرانی اتوبوسرانی مسئولان فعلی شهر تهران را برآن داشت تا برای جبران پسرفت های حوزه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی، آستین ها را بالا بزنند؛ بنابراین نوسازی و بازسازی ناوگان به یکی از اولویت های جدی مدیریت شهری تبدیل شد.  

 

بر این اساس، شورای شهر تهران حدود نیمی از بودجه سالانه شهرداری را به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص داد و  شهرداری قرارداد تأمین 2500 دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی و 2500 دستگاه اتوبوس برقی با چین را منعقد کرد.

 

البته تهران به حدود 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما اکنون با اقدامات مدیریت شهری، 1000 اتوبوس فعال در دوره گذشته مدیریت شهری به حدود 3000 دستگاه از طریق نوسازی و اورهال افزایش یافته است.

 

از قرارداد 2500 دستگاهی که با تولیدکنندگان داخلی امضا و از سال گذشته اجرایی شد، تا نیمه نخست امسال بیش از 500 دستگاه اتوبوس دریافت شده و احتمالا در فرصت باقی از سال جاری، طبق قول خودروسازان، این رقم به 1000 دستگاه خواهد رسید. 

 

از محل قرارداد شهرداری تهران با چین نیز با همه سنگ اندازی ها و ممانعت هایی که در مسیر تحقق قرارداد ایجاد شد، تعدادی از اتوبوس ها به کشور رسید اما با وجود نیاز مبرم شهر تهران به اتوبوس، در گمرگ بندرعباس  معطل انجام امور پیش از ترخیص بودند.

 

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: 119 دستگاه اتوبوس برقی حدود 2 ماه و نیم گذشته و 60 دستگاه دیگر نیز حدود 3 هفته قبل به گمرک بندرعباس رسیده است. 

 

وی ادامه داد: مجموعاٌ 179 دستگاه اتوبوس برقی معطل ارزش‌گذاری گمرک بودند این در حالی است که پیش فاکتور خرید اتوبوس ها از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه شده بود.

 

احمد قیومی؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز اظهار کرد: از مرحله ارزش‌گذاری اتوبوس‌ها عبور کرده‌ایم و از امشب انتقال اتوبوس‌ها به تهران با 6 دستگاه آغاز می‌شود؛ در ادامه این روند، روزانه حدود 10 دستگاه بارگیری می‌شود و فکر می‌کنم تا دهه فجر همه اتوبوس‌ها به تهران برسند. 

 

اگرچه این انتظار وجود داشت که با توجه به مشکلات حوزه اتوبوسرانی در تهران، مسئولان مربوطه در گمرک با همکاری بیشتر، زمینه ورود سریعتر  اتوبوس‌ها  به تهران را فراهم‌ کنند اما عبور از مرحله ارزش‌گذاری اتوبوس‌ها نویدبخش سرعت گرفتن انتقال سایر اتوبوس‌های  چینی به تهران و تحقق وعده‌های مدیران شهری مبنی بر افزایش ناوگان اتوبوسرانی است. / تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار