ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

پیام وزارت بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت دست

پیام وزارت بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت دست  معاون درمان وزارت بهداشت به مناسبت «روز جهانی بهداشت دست» بر اهمیت اجرای بهینه برنامه‌های پیشگیری با رعایت بهداشت دست و کنترل عفونت در مراکز درمانی تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 05
کد خبر: ۲۷۷۲۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، سید سجاد رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت به مناسبت «روز جهانی بهداشت دست» که هر ساله در تاریخ 5 می میلادی برابر با 15 اردیبهشت توسط سازمان جهانی بهداشت با هدف ارتقاء جایگاه بهداشت دست در نظام‌های سلامت برگزار می‌شود، با صدور پیامی بر اهمیت اجرای بهینه برنامه‌های پیشگیری و کنترل عفونت در مراکز درمانی تأکید کرد. 

وی در این پیام با اشاره به پویش جهانی «نجات جان‌ انسان‌ها: با رعایت بهداشت دست»، این روز را فرصتی برای تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشت دست در راستای ارائه خدمات سلامت کیفی، ایمن، مؤثر و مقرون به صرفه دانست.

وی هدف نهایی این اقدامات را تأمین رفاه و سلامت همگانی در تمامی سنین عنوان کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در این پیام با اطمینان از تعهد بالای جامعه پزشکی، پرستاران و پیراپزشکان نسبت به اصول کنترل عفونت، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال، رعایت بهداشت دست بر پایه "5 موقعیت بهداشت دست" سازمان جهانی بهداشت و استفاده از دستکش بر اساس اندیکاسیون، مهم‌ترین ابزار برای حفظ سلامت بیماران، کارکنان و محیط درمانی است.
رضوی با تأکید بر ضرورت استفاده از استراتژی چند مدلی ارتقاء بهداشت دست، از همکاری معاونین درمان دانشگاه‌ها و مدیران بیمارستان‌ها قدردانی و از تمامی کارکنان خواست در راستای اخلاق حرفه‌ای، اقدامات لازم برای تغییر سیستم‌ها و فراهم‌سازی الزامات اجرای این استراتژی را در اولویت قرار دهند.

در پایان این پیام و با اشاره به شعار جهانی سال 2025 با عنوان «It might be GLOVES, it's always hand hygiene» (پوشیدن دستکش گاهی، رعایت بهداشت دست همیشه)، امیدواری شده است که با همت جمعی، گام‌های مؤثری در کاهش عوارض ناشی از عفونت‌های بیمارستانی برداشته شود./تسنیم

کلمات کلیدی: وزارت بهداشت
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار