به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیرعامل ایرانخودرو از راهاندازی خطوط تولید ۲ پلتفرم جدید در این شرکت خبر داد. به گفته او، از یکی از این پلتفرمها سال جدید و از دیگری سال ۱۴۰۶ بهرهبرداری میشود. البته ایرانخودرو برای آنکه بتواند سورن پلاس را از خط تولید خارج و خودروهای جدید جایگزین آن کند، به حمایت و همراهی شرکتهای تولیدکننده بدنه خودرو و صنایع فولادی نیاز دارد؛ بنابراین در آینده نزدیک، تولید و عرضه سورن پلاس همچنان ادامه خواهد یافت.
خط تولید سورن پلاس در اختیار مدلهای جدید قرار خواهد گرفت
به نظر میرسد. پس از آنکه ایرانخودرو در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، برای افزایش سودآوری این خودروساز تغییراتی در آن ایجاد شده است. در شرایطی که ایرانخودرو محصولات خانواده دنا پلاس را با مشخصاتی نزدیک سورن پلاس مونتاژ میکند، دیگر نیازی نمیبیند سورن پلاس را با همین مشخصات و قیمت ارزانتر بفروشد. درنتیجه خط تولید محصول ارزانتر در اختیار تولید محصولات گرانتر قرار میگیرد. این رویه را مدتی پیش در پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس و پژو ۲۰۶ نیز شاهد بودیم. تولید این خودروها متوقف شد تا ظرفیت برای تولید محصولات جدیدتر و گرانتر، مانند پژو ۲۰۷ و دنا پلاس، خالی شود.
سورن پلاس درحالحاضر یکی از ارزانترین سدانهای ایرانخودرو است. سایر سدانهای ایرانخودرو مانند تارا و دنا پلاس، فاصله قیمتی قابلتوجهی با این خودرو دارند. حذف سورن پلاس از چرخه مونتاژ و عرضه ایرانخودرو باعث میشود بخش دیگری از مشتریان ایرانی قدرت خرید خود را از دست بدهند. / صداوسیما