هوک: حساب کاربری مسئولین ایرانی در توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام باید بسته شود-راهبرد معاصر

هوک: حساب کاربری مسئولین ایرانی در توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام باید بسته شود

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از شبکه های اجتماعی توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام خواست تا حساب کاربری مسئولین ایرانی در این شبکه ها مسدود شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 24
کد خبر: ۲۸۷۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه فشارهای ایالات متحده بر علیه جمهوری اسلامی ایران، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا از شبکه های اجتماعی توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام خواست تا حساب کاربری مسئولین ایرانی در این شبکه ها مسدود شود.

 

اظهار نظر برایان هوک در حالی است که مقامات آمریکایی مکررا داعیه حفاظت و حراست از آزادی بیان را داشته و آن را جزو دستاوردهای حقوق بشری خود می نامند. این ادعا در حالی است که کاخ سفید چندی پیش دسترسی جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا به حساب کاربری اش را مسدود نموده بود.

 

برایان هوک در مصاحبه‌ای که بخش‌هایی از آن روز شنبه دوم آذرماه در توییتر وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، درباره رویکرد حکومت جمهوری اسلامی در قبال اعتراضات اخیر در ایران گفته است، این «یک حکومت عمیقا ریاکار» است، چرا که دسترسی مردم را به اینترنت قطع می‌کند، ولی در همین حال خود از همه شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

 

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرده است:بنابراین از شبکه‌‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر می‌خواهیم حساب‌های کاربری رهبر جمهوری اسلامی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را، تا زمان برقراری و دسترسی عموم مردم به اینترنت، مسدود کنند.

 

پس از گسترش و شدت گرفتن اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین و جهت ممانعت از مداخله احتمالی بیگانگان در امور کشور و موج سواری بر اغتشاشت، مسئولان امنیتی کشور از عصر شنبه ۲۵ آبان دسترسی شهروندان به شبکه جهانی اینترنت را تقریبا به طور کامل قطع کردند.

 

در اقدام خصمانه دیگری، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده (OFAC)  اول اذر ماه اعلام کرد که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی را به دلیل نقشی که در قطع اینترنت داشته تحریم کرده است.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، در این باره گفت: «ما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را برای محدود كردن دسترسی به اینترنت و برنامه‌های پیام‌ رسان محبوب كه به ده‌ها میلیون ایرانی کمک می‌كند تا با یکدیگر و با جهان خارج در ارتباط باشند، مجازات می‌كنیم.»

 

آذری جهرمی از طریق همان شبکه توئیتر به تحریم خود واکنش نشان داد و اعلام کرد که او همچنان از آزادی دسترسی به اینترنت حمایت می‌کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار