طرح رزرو صندلی اتوبوس غیرقانونی است-راهبرد معاصر
عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در دروس ریاضی، علوم و سواد خواندن با افت همراه است تهران ۲ درجه سردتر می‌شود | هشدار نارنجی برای ۴ استان تداوم بارش برف و باران در ۷ استان طی امروز و فردا | هوای کشور از این روز گرمتر می‌شود کشف «طلسم درمان سرطان» در حفاری‌های باستانی ترکیه تعطیلی ادارات در سراسر استان کرمان به دلیل برودت هوا ماهواره ناهید ۲ آماده پرتاب شد تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی ۳ شهر کاشان نجات ۱۰ صیاد ایرانی در آب‌های جزایر ویکتوریا آلودگی هوا در ۳ استان دستگیری ۲ عضو شورای شهر شهریار | پای ارتشا در میان است اعلام نتایج پرونده‌های تجدیدنظر آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش/ موافقت با اشتغال و استخدام افراد واجد شرایط دستور رئیس قوه قضاییه برای اعطای مرخصی ۵ روزه به محکومان مسیحی واجد شرایط دادستان کل کشور: رفع فیلترینگ با شروطی انجام شده است مراقب این کلاهبرداری تلگرامی باشید فرمانده یگان محیط زیست: در صورتی که علی‌اکبری توله‌شیر را تحویل دهد با قاضی صحبت خواهیم کرد که حداکثر تخفیف را برای این پرونده قائل شود

طرح رزرو صندلی اتوبوس غیرقانونی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: طرح رزرو صندلی و اتوبوس drt سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران غیر کارشناسی و غیرقانونی است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 07
کد خبر: ۳۰۰۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: نظارت شهرداری‌ها بر پروژه ها از دو منظر مهم است اول اینکه شهرداری ها بعنوان دستگاه های ناظر بهره مند از اعتبارات ملی و استانی هستند  و دوم اینکه شهرداری ها بعنوان دستگاه مرجع صدور پروانه برای طرح های عمرانی ناظر بر اجرای پروژه های دستگاه های اجرایی به واسطه صدور پروانه ناظر هستند.

 

وی ادامه داد: بنابر این شهرداری ها مکلف به نظارت همه جانبه بر پروژه های عمرانی شهری و همچنین  سایر دستگاه ها هستند.

 

تقی زاده افزود: کمبود نیرو یا سایر منابع نمی تواند نافع مسئولیت شهرداری ها در نظارت بر طرح ها باشد و دامنه شمول نظارت شورای فنی استان علاوه بر 42 شهر استان تهران بر شهرداری تهران هم در بر می‌گیرد.

 

وی بیان داشت: شهرداری تهران در اجرای بسیاری طرح ها نظیر اجرای مترو که از اعتبارات ارزش افزوده بهره می گیرد باید مورد نظارت قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار داشت: اینکه طرحی از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران مبنی بر رزرو صندلی های اتوبوس ها ارائه شود از اساس کارشناسی نبوده و بعنوان بدنه اجرایی دولت در استان تهران نمی توانیم بپذیریم در شرایطی که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند این طرح از سوی شهرداری بدون کارشناسی های صورت گرفته در فرمانداری و شورای شهر ارائه شود.

 

وی افزود: نباید در شرایطی که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند با طرح این قبیل طرح ها ذهن مردم را بی دلیل آشفته کرد.

 

تقی زاده بیان داشت: شهرداری تهران الگوی شهرداری های کشور محسوب می شود و اجرای هرگونه طرحی از سوی این شهرداری می تواند الگویی برای شهرداری های کشور محسوب شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: اولویت اساسی شهرداری ها بعنوان مرجع صدور پروانه علاوه بر نظارت بر پروژه های شهری باید نظارت بر پروژه های سایر دستگاه ها نیز باشد.

 

وی یادآور شد: در بازدیدهای سرزده از شهرداری های استان تهران وضعیت نظارت شهرداری ها بر پروژه های عمرانی سایر دستگاه ها را نامطلوب دیدم و به نوعی باعث هدر رفت منابع شده اند.

 

تقی زاده افزود: سرجمع اعتبارات تخصیص یافته از محل ارزش افزوده شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی استان بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که البته به دلیل عدم نظارت صحیح موجب هدررفت در بین المال شده ایم.

 

وی بیان داشت: حتما با نظارت دفتر فنی استانداری تمهیداتی صورت خواهد گرفت که اجرای طرح های عمرانی با مشاوره صحیح عملیاتی شود.

 

اکثریت دستگاه های اجرایی استان که پروژه های عمرانی را اجرا می کنند عمدتا دارای مشاورین صوری هستند و همین امر باعث کندی روند اجرای پروژه های عمرانی در استان تهران است.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط پیشرفت پروژه های عمرانی استان تهران به هیچ وجه رضایت بخش نیست گفت: برخی از شهرداری های استان تهران علیرغم همه محدودیت ها  پروژه هایی را اجرا کرده اند  که در نوع خود بی نظیر و نادر است

 

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار