آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است وزارت خارجه آمریکا: روبیو فردا راهی خاورمیانه می‌شود نیویورک تایمز: ترامپ خواستار تسلیم ایران برای پایان جنگ بود؛ اما آمریکا بود که تسلیم شد فوری / معافیت ۶۰ روزه تحریم‌های نفتی ایران صادر شد / وزارت خزانه‌داری آمریکا از اسقاط تحریم صادرات نفت و فرآورده‌های پتروشیمی ایران خبر داد قاآنی به سربازان اسرائیل: اگر با پای خود از جنوب لبنان خارج نشوید، حماسه سال ۲۰۰۰ تکرار خواهد شد نتانیاهو: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد الجولانی: اظهارات ترامپ به اشتباه به معنای حمله قریب‌الوقوع سوریه به لبنان تفسیر شد سی‌ان‌ان به نقل از منبع ایرانی: مذاکرات ایران و آمریکا پس از تهدید‌های ترامپ، متوقف شده، اما به پایان نرسیده شبکه کان اسرائیل: ارتش اسرائیل شروع به کاهش نیرو‌های خود در جنوب لبنان کرده / دولت ترامپ از اسرائیل خواسته است که عقب‌نشینی جزئی از جنوب لبنان انجام دهد

خروج اورانیوم غنی‌شده از کاراکاس با همکاری آمریکا، انگلیس و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

خروج اورانیوم غنی‌شده از کاراکاس با همکاری آمریکا، انگلیس و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که ۱۳.۵ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده از یک راکتور تحقیقاتی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا خارج شده و آن را به ایالات متحده منتقل کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۵ - 2026 May 09
کد خبر: ۳۰۷۶۲۲

به گزارش راهبردمعاصر، این وزارتخانه جمعه در بیانیه‌ای «اداره ملی امنیت هسته‌ای» در وزارت انرژی آمریکا با همکاری شرکای خود خروج باقیمانده اورانیوم غنی‌شده از این مرکز را تکمیل کرد.
«برندون ویلیامز» رئیس این اداره مدعی شد: خروج امن همه اورانیوم غنی‌شده از ونزوئلا پیام دیگری به دنیا درباره یک ونزوئلا جدید و احیاشده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان آمریکا، ونزوئلا، انگلیس و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خارج کردن اورانیوم از ونزوئلا نقش داشتند.

وزارت انرژی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: راکتور RV-۱ برای دهه‌ها از تحقیقات هسته‌ای و فیزیک در این کشور پشتیبانی می‌کرد. زمانی که فعالیت آن به اتمام رسید، اورانیوم آن که بالای ۲۰ درصد بود، مازاد بر فعالیت آن شد.

این بیانیه افزود: تیمی از «اداره دفاع عدم اشاعه هسته‌ای» آمریکا و کارشناسان فنی «موسسه تحقیقات علمی» ونزوئلا ۱۳.۵ کیلوگرم اورانیوم را به طور امن از راکتور RV-۱ خارج کردند. این تیم در همکاری نزدیک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اورانیوم را به طور ایمن در یک بشکه سوخت مصرف شده بسته‌بندی کرد.

در این بیانیه آمده است: این گروه مواد مذکور ۱۰۰ مایل از خشکی تا بندری در ونزوئلا اسکورت کرد. آنها این محموله را به یک شناور مخصوص موسسه «حمل مواد هسته‌ای» انگلیس منتقل کردند. این کشتی مواد را راهی ایالات متحده کرد و اوایل ماه می به سواحل آمریکا رسید. پس از آن، تیم‌های آمریکا مواد را برای فرآوری و استفاده دوباره به [مجموعه صنعتی] «ساوانا ریور سایت» [در جنوب کالیفرنیا] منتقل کردند./ایرنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار