۴۰ هزار میلیارد خودی‌سازی به اسم مولد سازی در بودجه‌ی ۹۹-راهبرد معاصر
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

۴۰ هزار میلیارد خودی‌سازی به اسم مولد سازی در بودجه‌ی ۹۹

مجید شاکری گفت: دولت طبق لایحه‌ی بودجه می‌خواهد بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان اموال غیر منقول را به نام مواد سازی و آن هم با ترک تشریفات بفروشد که قطعا بستری برای فساد و رانت است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 01
کد خبر: ۳۲۳۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجید شاکری؛ کارشناس مسائل اقتصادی در نشست تخصصی بررسی ساختار بودجه 99 که تحت عنوان " قفل بودجه" در دانشگاه تهران برگزار شد روش های دولت برای کسب درآمد بویژه از محل فروش اوراق و اموال و دارایی های دولتی را نقد کرد.

 

شاکری با بیان اینکه اساسا مولد سازی مطرح شده در بودجه مولد سازی نیست گفت: این قطعا مولد سازی نیست بلکه با این روش دولت مبنی بر ترک تشریفات مزایده، فروش و چوب حراج زدن به بهترین شرکت های دولتی است که مشتری های خیلی زیادی پای آن ها نشسته اند و قصد تصاحبش را دارند.

 

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه در این فرایند غیر شفاف واضح است که به اصطلاح گوشت های لخم بفروش می‌رود افزود: همه می دانیم چه شرکت هایی در دولت وجود دارد که مشتری محکم پای آن ایستاده است و نفع او زمین خوردن شرکت دولتی است تا بتواند با قیمت پایین تری آن را خریداری کند.

 

وی تصریح کرد: چهخ بسیار مثال هایی که اینجا نمی توان گفت از زد و بند مدیران شرکت های دولتی با متقاضیان خرید شرکت که از داخل اقدام به ورشکست کردن شرکت می کنند تا بتوانند شرکت را برای خود یا اطرافیانشان با قیمت های پایین تر خریداری کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار