جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه + عکس-راهبرد معاصر

جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه + عکس

آخرین جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 09
کد خبر: ۳۳۱۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سحرگاه امروز اتوبوس مسافربری تهران-گنبد در منطقه دوآب سوادکوه به دره سقوط کرد که جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه اعلام شد.

 

جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه + عکس

 

در گزارش های اولیه آمده است سحرگاه امروز اتوبوس مسافربری تهران-گنبد در منطقه دوآب سوادکوه به دلیل نقص فنی به دره سقوط کرد.

در این حادثه ۲۳ نفر مصدوم شدند که توسط عوامل امدادی به بیمارستان شهدای زیرآب منتقل شدند. همچنین ۲۰ تن از مسافران در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

 

آخرین جزئیات حادثه اتوبوس فیروزکوه از سخنگوی اورژانس کشور 

مجتبی خالدی با اشاره به سقوط اتوبوس مسافربری به دره در محور سوادکوه منطقه خطیرکوه که از مقصد تهران به سمت کلاله در حرکت بود، اظهار کرد: متأسفانه در این حادثه ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند که در بین فوتی‌ها یک خانم باردار هم بوده است که با این احتساب تعداد جان باختگان ۱۹ نفر می‌شود.

 

جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه + عکس

 

وی افزود: ۲۴ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند که از این ۲۴ نفر حال دو نفر وخیم گزارش شده است‌.

 

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آمار تفکیک جنسیتی کشته شدگان در این حادثه گفت: ۹ مرد و ۹ زن در این حادثه جان خود را از دست دادند که از این تعداد چهار کودک زیر ۶ سال در بین کشته شدگان در این حادثه قرار دارند.

 

رئیس پلیس راه مازندران: اتوبوس واژگون شده در سوادکوه دارای نقص فنی بوده است

سرهنگ علیرضا قدمی اظهار داشت: علت بروز حادثه واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه در کمیسیون فنی مربوطه بررسی شد و بی احتیاطی راننده و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ای که از قبل دارای نقص فنی بود، علت حادثه بوده است.

 

جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه + عکس

 

حجت الاسلام محمدصادق اکبری مقام عالی قضائی استان مازندران همچنین اظهار داشت: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شده علل حادثه نقض فنی در سیستم ترمز بوده که تحقیقات بیشتر در این خصوص در دستور کار دادستان شهرستان سوادکوه قرار دارد.

 

دستور استاندار گلستان برای بررسی علت حادثه واژگونی اتوبوس گنبد

استاندار گلستان در پیامی ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس تهران – گنبد در محور سوادکوه، خواستار بررسی علل این حادثه دلخراش شد.

 

در این پیام آمده است:

حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس تهران – گنبد در محور سوادکوه که بر اثر آن تعدادی از هم استانی های عزیزمان جان خود را از دست داده و تعدادی هم مصدوم شدند، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

 

جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه + عکس

 

اینجانب ضمن ابراز تأسف از این حادثه و عرض تسلیت به خانواده های داغدار و آرزوی صحت و سلامت برای مصدومان، از مدیران مربوطه، پیگیری علل حادثه و رسیدگی به وضعیت مصدومان را خواستارم.

 

اسامی مصدومان واژگونی اتوبوس تهران-گنبدکاووس

اسامی مصدومان حادثه که توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اعلام شده به این شرح است:

۱. عبدالمجید سن سبلی

۲. فاطمه ممشلی

۳. علی مسلمی

۴. عبداللطیف توماج زاده

۵. پرویز قجر

۶. حاج محمد قربان نژاد

۷. حلما عیدزاده

۸. حالت بی بی داز

۹. عبدالله کرمانی

۱۰. محسن جوادی

۱۱. مجتبی تیموری

۱۲. محمدامین آرام

۱۳. یاشار عمرپور

۱۴. ابراهیم سندگل

۱۵. عالیه شاهی

۱۶. سنا اسپان پور

۱۷. مهدی عطایی مقدم

۱۸. رحمت الله دردی پور

۱۹. سامیار دردی پور

۲۰. مرتضی سلیمانی

۲۱. حمید سبک روی

۲۲. آرتین بوک


فرمانده انتظامی مازندران: ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس علت اولیه حادثه واژگونی بوده است

سردار میرفیضی با اشاره به سانحه سقوط اتوبوس به دره در محور سوادکوه اظهار داشت: علت تامه تصادف برابر اعلام کارشناسان پلیس راه، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از عدم توجه به جلو اعلام شده است.

 

جزئیات و تلفات حادثه اتوبوس فیروزکوه + عکس

 

وی گفت: در ساعت ۲ و ۳۸ دقیقه بامداد امروز پنج شنبه ۱۹ دی ماه در محور سوادکوه یک دستگاه اتوبوس مسافربری با ۴۳ مسافر که از "تهران" به سمت استان "گلستان" در حرکت بود، در منطقه "خطیر کوه" دچار سانحه شد.

 

وی تصریح کرد: در این حادثه، اتوبوس مسافربری که از سمت جنوب به شمال در حرکت بوده به علت نامعلومی از مسیر خود منحرف و به داخل دره سقوط می‌کند.

 

معاون استاندار مازندران: سرعت اتوبوس هنگام واژگونی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بود

مهدی رازجویان با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه اظهار داشت: بامداد یک دستگاه اتوبوس متعلق به تعاونی شماره ۱۵ که از استان تهران عازم کلاله استان گلستان بود در منطقه اوریم سوادکوه بعد از عبور خطیرکلاه به دلیل نقض فنی در ترمز به انتهای دره سقوط کرد.

 

وی افزود: بر اساس گزارش راهداری استان اتوبوس مذکور، هنگام تصادف بیش از ۱۰۰ کیلومتر سرعت داشته است که بدلیل نقض فنی در سیستم ترمز، راننده نتوانست اتوبوس را کنترل کند و متأسفانه در این حادثه متأسفانه ۹ نفر مرد و ۱۰ نفر زن فوت و ۲۳ نفر مجروح شدند.

 

وی با بیان اینکه مصدومین این سانحه به مراکز درمانی اعزام شدند گفت: در بین آنها حال یک مصدوم مساعد نیست و با انتقال اجساد و مصدومین به شهرهای اطراف، ترافیک در محور سوادکوه به حالت عادی برگشته است.

 

اعلام اسامی برخی جان باختگان واژگونی اتوبوس در سوادکوه

سید هاشم حسینی مسئول یکی از بخش‌ها در بیمارستان شهدای زیرآب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امیر جان سیر، مهدی لاهوتی، جمشید توری پور، مهدی کوهستانی، سکینه کمانداری، نیگل مرادی، عزیزالله نریمانی، گل پری کوک، آینتاج کوک، عاطفه آقچلین، طیبه فرقان زاده، طیبه دری پور، حمید جهان تیر، زینب همایونفر از جمله جان باختگان هستند که به این بیمارستان منتقل شدند.

 

وی افزود: چند جسد دیگر نیز در سردخانه بیمارستان وجود دارد و چون مدارک شناسایی همراه آنان نبود منتظر آمدن بستگانشان برای شناسایی هستیم.

 

حادثه واژگونی سقوط اتوبوس در محور سوادکوه که بامداد امروز رخ داد ۲۴ مصدوم و ۱۹ فوتی داشته است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده