توقف تولید پراید ۱۳۲-راهبرد معاصر
سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد آخرین قیمت ارز توافقی نیما/ دلار حواله ۶۲هزار و ۷۳۲ تومان شد

توقف تولید پراید ۱۳۲

مدیرعامل سایپا گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه اعلام شده، خودرو‌های پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ هم در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 12
کد خبر: ۳۳۳۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  سیدجواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تامین محصول جدید سایپا (رهام) که باحضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، افزود: تولید انبوه خودرو رهام در سال آینده، آغاز می‌شود و در فاز نخست، ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو به بازار عرضه خواهیم کرد.

 

به گفته وی سایپا طبق برنامه‌ریزی، در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۰ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۰ هزار خودرو رهام تولید خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: دو محصول جدید دیگر در سال آینده و پنج محصول نیز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهیم کرد تا سبد محصولات سایپا کامل شود.

 

مدیرعامل سایپا با بیان این مطلب که تمام فرایند طراحی این محصولات توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج از کشور اجرا شده است، افزود: دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تکمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

 

سلیمانی با اشاره به هدایت ۹۵ درصد درآمد‌های گروه سایپا به چرخه تولید، گفت: با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، گروه سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته باوجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو از روزانه کمتر از ۷۰۰ دستگاه به ۲۰۰۰ دستگاه رسیده که بیانگر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها است.

 

وی با بیان این‌که سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در کشور برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده کند، گفت: در حال حاضر حدود ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و ما آماده هستیم برای ۸ درصد باقیمانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک شد و گفت: سایپا آماده مشارکت در اجرای این پروژه مهم برای صنعت خودرو کشور است.

 

سلیمانی از داخلی‌سازی قطعات انژکتور و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) نیز خبرداد و افزود: خوشبختانه این دو قطعه جزو مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات بودند که توانستیم با همکاری طرف‌های ایرانی، تولید آن‌ها را نهایی کنیم.

 

وی گفت: تولید قطعات باکیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی اولویت مهم سایپا در همکاری با قطعه‌سازان و شرکت‌های داخلی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر