در شب داغ جولان اشغالی چه گذشت؟-راهبرد معاصر

در شب داغ جولان اشغالی چه گذشت؟

دیشب سوریه به تجاوزات موشکی رژیم صهیونیستی طی چند هفته گذشته پاسخ داد به طوری که چندین پایگاه این رژیم هدف قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 10
کد خبر: ۳۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیشب سوریه به تجاوزات موشکی رژیم صهیونیستی طی چند هفته گذشته پاسخ داد به طوری که چندین پایگاه این رژیم هدف قرار گرفت و شهرک نشینان صهیونیست شب خود را در پناهگاه‌ها و زیر صدای آژیرهای خطرگذراندند. این حملات که به گفته رسانه های منطقه با شکلیک 20 راکت و بنا بر روایت های دیگر، چند ده موشک انجام گرفته است، فضای روانی و محاسباتی مقامات صهیونیست را به هم ریخته است. نکته جالب توجه در این میان، ناتوانی سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک های شلیک شده از دمشق بود.


در همین راستا، المیادین به نقل از خبرنگار خود نوشت: "سامانه گنبد آهنین نتوانست این موشک ها را رهگیری کند. این حمله پس از تجاوز اسرائیل به مناطقی در منطقه القنیطره در جنوب سوریه صورت گرفته است.المیادین با اشاره به جزئیات این حمله تاکید کرد: محموله نخست موشکی که با آن پایگاههای اسرائیل مورد هدف قرار گرفت، شامل بیش از پنجاه موشک بوده است و هر یک از مجتمع های مورد هدف قرار گرفته شده، شامل چندین مرکز اصلی نظامی بوده است.این موشک ها ده مرکز مهم را هدف قرار داه است که به این شرح است: 1- مرکز نظامی رهگیری اطلاعاتی و الکترونیکی. 2- پایگاه سری اطلاعات مرزی. 3- مرکز نظامی شنود شبکه های مخابراتی و ماهواره ای. 4- مرکز نظامی کنترل ارسال پارازیت. 5- مرکز تنظیمات و سازماندهی ارتباطی و فرستنده ها. 6- مرکز کنترل یگان تسلیحات بکار رفته در عملیات‌های نظامی زمینی. 7- فرودگاه بالگردهای نظامی. 8- مقر فرماندهی نظامی تیپ 810 نظامی. 9- مقر فرماندهی گردان‌های نظامی در منطقه حرمون. 10- مقر زمستانی یگان ویژه موسوم به «بنستیم»."


البته تاکنون مقامات رژیم صهیونیستی موضع گیری رسمی در قبال شب داغ جولان اشغالی نداشتند و صرفا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اعلام موضعی کوتاه، به اتهام زنی علیه ایران در این باره پرداخته است.


با توجه به اقدامات صهیونیست ها در ماه گذشته در سوریه که به شهادت چند ده نفر انجامیده است، پاسخ شب گذشته دمشق اقدامی قابل پیش بینی بود. اکنون گمانه زنی رسانه ها درباره تشدید تنش میان دمشق و تل آویو که با اقدامات صهیونیست ها آغاز شد، در حال بدل شدن به واقعیت است، مسئله ای که می تواند معادلات منطقه را وارد مرحله جدیدی نماید.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده