«دست به دست» مفاهیم انقلاب را به جوانان انتقال می‌دهد-راهبرد معاصر

«دست به دست» مفاهیم انقلاب را به جوانان انتقال می‌دهد

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «دست به دست» گفت: این برنامه با محور قرار دادن خاطرات مشترک سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انتقال مفاهیم از نسل اول انقلاب به نوجوانان و جوانان نسل دوم و سوم را انجام می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 27
کد خبر: ۳۴۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سیدمهدی حسینی»  گفت: «دست به دست» به همت بسیج رسانه ملی این شب‌ها روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و با محور قرار دادن خاطرات مشترک سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انتقال مفاهیم از نسل اول انقلاب به نوجوانان و جوانان نسل دوم و سوم اشاره کرده و از این رهگذر خاطرات مشترک مردم را در این سال‌ها روایت می‌کند. روایتی که در بستر فضاهای فرهنگی و اجتماعی می شود، فضایی که هم نوستالژیک است و هم بخش بسیاری از جامعه را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: دست به دست که توسط یک گروه‌ جوان برنامه‌ساز تولید می‌شود و هر روز به طور زنده و به مدت تقریباً ۴۰ دقیقه از استودیوی مجموعه رسانه‌ای عصر روی آنتن می‌رود.

این تهیه کننده درباره دکور برنامه نیز توضیح داد: طبیعی است که این روزها بسیاری از برنامه‌ها به خاطر مشکلات مالی و البته دردسرهای فراوان به سراغ دکورهای معظم و بزرگ نمی‌روند. چراکه فرایند ساخت تجهیز و نصب، آن هم برای برنامه زنده‌ای که به طور روزانه روی آنتن می‌رود اتفاق پردردسری است. ولی با توجه به اهمیت جذابیت‌های بصری در المان‌های تصویری تلویزیون ما تصمیم گرفتیم توجه ویژه‌ای به مسئله دکور کنیم و واقعیت آن است که بخشی از هزینه‌های دیگرمان را کاهش دادیم تا بتوانیم یک دکور متناسب با محتوای برنامه تهیه کنیم. صادقانه باید بگویم که هزینه ساخت دکور بسیار بیشتر از برآورد اولیه ما هزینه داشت، اما ما تصمیم گرفتیم که این کار را بکنیم چراکه جذابیت بصری در برنامه‌های زنده تلویزیونی اتفاق مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

حسینی افزود: در دکور برنامه تصمیم گرفتیم از المان‌های خاطره انگیز و نوستالژیک سال‌های بعد از انقلاب اسلامی از قبیل کتاب‌ها، سیاق ساخت پنجره‌ها، کاشی‌ها و... بهره ببریم. البته پشت دکور هم ویدئو وال داریم که در آن تصاویر خاطره‌انگیز متناسب با گفت‌و‌گو نمایش داده می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه دست به دست درباره استقبال مردمی از برنامه داد: در طول مدت این قسمت‌هایی که پخش شده، بازخوردهای مثبتی از جانب مردم دریافت کردیم چرا که به هر حال روی خاطرات مشترک تمرکز داشتیم که این موضوع برای قریب به اتفاق مردم جذاب و دوست داشتنی است. ما سعی کرده‌ایم با رویکردی فرهنگی و اجتماعی به سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بپردازیم و حافظه مردم ما خاطرات شیرین متعددی از این دست را در خود دارد. به هر حال باید بپذیریم که توفیقات انقلاب اسلامی در حوزه‌های سیاست خارجی و نظامی منحصر نیست و بخش زیادی از این توفیقات در فضاهای اجتماعی فرهنگی به دست آمده است که البته باید بپذیریم که در بازنمایی این بخش از موفقیت‌های انقلاب اسلامی آنچنان که باید سنگ تمام نگذاشته‌ایم و هدف دست به دست این است که بتواند بخش کوچکی از این خلاء را مرتفع کند.

برنامه زنده تلویزیونی «دست به دست» محصول بسیج رسانه ملی است که به تهیه کننده سید مهدی حسینی تا بیست و دوم بهمن ماه همه روزه حوالی ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه سه می‌رود و تاکنون نیز پذیرای مهمانانی چون جعفر دهقان، علی دهکردی، امرالله احمدجو، جهانگیر الماسی، احمد نجفی و... بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده