زیباکلام: محبوبیت روحانی به صفر رسیده است-راهبرد معاصر
عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز

زیباکلام: محبوبیت روحانی به صفر رسیده است

صادق زیباکلام در نامه به حسن روحانی نوشت: جنابعالی بعد از انتخاباتِ۹۶ مهر سکوت بر لبان مبارک زدید و حالا که دیگر کار از کار گذشته، محبوبیت شما به صفر رسیده و سهراب هم جان به جان آفرین تسلیم کرده رفته‌اید بدنبال نوشدارو!
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 13
کد خبر: ۳۵۹۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، صادق زیبا کلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه به حسن روحانی نوشت:

 

اعتراض جنابعالی به نحوه عملکرد شورای محترم نگهبان درانتخابات ایران، حکایت نوشدارو بعداز مرگ سهراب است. نفس حرفتان درست است، ولی ابراز آن حالا چه سودی دارد؟ «انتخابات آزاد» را هرطورتعریف کنیم باانتخابات در ایران فاصله زیادی پیدا میکند. این ادعای نظام که درتمامیِ کشور‌ها بالاخره یک مکانیسمی وجود دارد بمنظورغربالگری داوطلبان وهرکس که ثبت نام کرده لزوما نمی‌تواند درانتخابات شرکت کند، بی پایه واساس است.

 

مردمسالاری راهرطورکه تعریف کنیم، انتخابات آزاد یکی ازاصول بنیادین آن است و انتخابات آزاد یعنی مردم به هرکس که بخواهند آزادانه میتوانند رأی بدهند. به هرعذر و‌بهانه و بهر دلیلی که ممانعت از انتخاب مردم صورت بگیرد، نام آن انتخابات را دیگر انتخاباتِ آزاد نمیتوان گذارد.

 

نظارت استصوابی، حتی بفرض آنکه با انگیزه کاملا خیرخواهانه و صرفا هم بقصد خدمت و راهنمایی مردم هم صورت گرفته باشد، آشکارا با انتخابات آزاد در تناقض است. این که یک نهادی بمردم بگوید این چند نفر صلاحیت ندارند و آن چند نفر دارند و شما از میان آن‌ها که ما میگوییم صلاحیت دارند انتخاب نمایید، مغایر با ابتدایی‌ترین مبانی مردمسالاری است.

 

این حق مردم است که اگرخواسته باشند یک فرد نامطلوب راهم بتوانند انتخاب نمایند. بگذریم که صلاحیت‌ها همواره به اسم خیرخواهی و هدایت مردم بوده، اما واقعیت آنست که مصالح جریانات وابسته به حکومت لحاظ شده تا خیروصلاح مردم. بماند که حتی اگر هم بالفرض شورای نگهبان صرفاً دغدغه منافع مردم را میداشت باز هم کارش قابل قبول نمیتوانست باشد.

 

اما چرا انتقاد درست شما «نوشدارو بعد ازمرگ سهراب» است. چون زمانی که جنابعالی از پشتیبانی مردمی برخوردار می‌بودید انتظار میرفت که لایحه اصلاح قانون انتخابات را تقدیم مجلس می‌کردید و خواهان کنار گذاردن نظارت استصوابی می‌شدید. سلمنا که حتی اگر در مجلس هم رأی می‌آورد، شورای نگهبان آن را رد می‌کرد. اما جایگاه مردمی شما با پشتوانه ۲۴میلیون رأی باعث میشد تا مسئله انتخابات آزاد در سطح جامعه مطرح شود. اماجنابعالی بعداز انتخاباتِ۹۶ مهر سکوت بر لبان مبارک زدید و حالا که دیگر کار از کار گذشته، محبوبیت شما به صفر رسیده و سهراب هم جان به جان آفرین تسلیم کرده رفته‌اید بدنبال نوشدارو.

منبع: اصلاحات‌نیوز

ارسال نظر