به گزارش راهبرد معاصر، این روزها به دلیل اجبار به در خانه ماندن اکثریت قریب به اتفاق مردم جهان پیرامون مصونیت از ابتلا به ویروس کرونا، بازار سرگرمی های مجازی در شبکه های اجتماعی داغ داغ است. ایرانیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و روزی نیست که رکوردشکنی مشاهده کنندگان لایو های اینستاگرامی سلبریتی ها، در سرتیتر اخبار سایت های زرد خودنمایی نکند.
اخیراً انتشار ویدیوی آنلاین یک روحانی خلع لباس شده با یک رقاصه و خواننده زن خارج نشین در فضای اینستاگرام، حواشی زیادی را به دنبال داشته است. در این مکالمه ویدیویی آنلاین، خواننده زن دهه هفتادی با حجاب کامل در برابر دیدگان روحانی سابق ولی حاشیه دار ظاهر می شود و حتی به خوانندگی پرداخته و ترانه ای قدیمی را بازخوانی می کند!
شاید در نگاه نخست این اقدام، عادی تلقی شود و هیچگونه واکنشی را برنیانگیزد اما لازم است بدانیم که فارغ از توهم توطئه انگاری، این حرکت و امثال آن را می توان در چارچوب فتح سنگر به سنگر فرهنگی تعبیر و تفسیر نمود.
تنها کافی است نام این خواننده معلوم الحال را در موتورهای جستجوگر سرچ کنید تا دریابید که حتی منتقدین موسیقیایی خارج نشین و لس آنجلسی هم این خواننده دهه هفتادی را نماد ساختارشکنی جنسی در مارکت موسیقی غیرمجاز ایرانی می دانند! با این وجود، ویدیوی مشترک این زن معلوم الحال (ولو محجبه) با یک روحانی سابق چه معنی و مفهومی را در ذهن مخاطبان تداعی خواهد کرد؟
بیاد آورید که منتخب سومین دوره از سری مسابقات خوانندگی شبکه بهایی من و تو، زنی محجبه بود که موفق شد مقام نخست این رقابت را نیز از آن خود کند! نام این زن اورزینب مشایخی است که بعدها مشخص شد از سمپادهای سازمان منافقین محسوب می شود و هدف از شرکتش در این مسابقه، نشان دادن عدم تعارض بین خوانندگی و دینداری اسلامی بوده است.
اگرچه باید بدانیم که خداوند سبحان تواب است و هیچ گناهی نیست که نتوان به بخشش آن امیدوار نبود اما عادی سازی و ترویج این سبک زندگی آن هم در شبکه ای اجتماعی با میلیون ها بازدیدکننده، تنها به حرمت زدایی از این قبیل اقدامات نابهنجار منتهی خواهد شد و نسل نوجوان و جوان را به افرادی سست عنصر و هُرهُری مذهب تبدیل خواهد کرد.
طی سالیان اخیر بسیار دیده شده اند سلبریتی هایی که زیارت اربعین هرساله شان ترک نمی شود اما در روزهای دیگر سال هوس راه اندازی سایت شرط بندی و بارگردی در دوبی و آنتالیا و پاتایا به سرشان می زند و این تناقض آشکار در سبک زندگی را نوعی همزیستی می پندارند!
قیاس قسمت پایانی سری 5 و 6 سریال پایتخت شاید خود گواه محکمی بر این مدعا باشد که در یکی از جانفشانی های مدافعان حریم آل الله (علیهم السلام) تجلیل گردید و در دیگری، با بازسازی سکانس عشقبازی دو هنرمندنمای مفسد درباری، یاد و خاطره منحوس ایشان گرامی داشته شد!
با این وجود نباید به بهانه همزیستی و پذیرش افکار مخالف، رویکرد «عیسی به دین خود؛ موسی به دین خود» را در جامعه جوان ایرانی ترویج داد و با هر فرد معلوم الحالی، با توجیه جذب حداکثری، مراوده کرد.
منبع: صراط