رئیس مجلس عراق به ایران می آید-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رئیس مجلس عراق به ایران می آید

محمد الحلبوسی: اکنون همه باید برای امنیت و ثبات منطقه همکاری کنیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 06
کد خبر: ۴۲۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد الحلبوسی رییس مجلس نمایندگان عراق در دیدار با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین الملل با ابلاغ سلام به مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: معتقدم این دیدار ها باعث تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور می شود. ارزیابی ما از سفر و مذاکرات اخیر وزیر امورخارجه ایران به عراق، مثبت است و ان شاءالله در سال جدید میلادی و در اولین فرصت مناسب به ایران سفر خواهم کرد.

وی افزود: ما علاقمندیم که روابط پارلمانی دو کشور بیش از پیش تقویت شود. تقویت روابط کمیسیون ها و گروه های دوستی-پارلمانی اهمیت دارد و وجود طولانی ترین مرز مشترک بین دو کشور و همسایگی ایجاد می کند که هیچ دشمن فرضی هم نتواند روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد. عراق می خواهد مشکل همه منطقه حل شود و حضور شما در کنفرانس بین المللی بغداد (الرافدین) مهم بود و باید گفتگو های منطقه ای تقویت شود.

الحبوسی افزود: امروز نمایندگان سعودی و امارات و شما از سوی ایران در میزگرد اجلاس بین المللی بغداد گفتگو و حتی مناقشه داشتید من هم در بخشی از اجلاس حضور داشتم این گفتگوها به نفع منطقه است. خوشبختانه داعش پایان یافت ولی باید برای تثبیت امنیت قدم های محکمی برداریم. معتقدم که اکنون همه باید برای امنیت و ثبات منطقه همکاری کنیم.

طرفین در این دیدار آخرین وضعیت همکاری های پارلمانی ، وضعیت منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده