تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵ گرمای کشنده در اروپا؛ ۳ کشته در فرانسه و هشدار بی‌سابقه برای انگلیسی‌ها

معتادان خیابان‌خواب کرونا نمی‌گیرند؟

معتادان خیابان‌خواب کرونا نمی‌گیرند؟ مبتلا نشدن هیچ یک از مراجعان گرمخانه‌های شهر تهران به کرونا موضوعی است که توجه مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی را هم به خود جلب کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 10
کد خبر: ۴۲۵۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، سید مالک حسینی درباره علت مبتلا نشدن مراجعان گرمخانه‌ها به کرونا با توجه به اینکه اصول بهداشتی بین آن‌ها کمتر رعایت می‌شود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، تحلیل ما نیز این بود که با شرایط نا مناسبی مواجه شویم به ویژه درباره زباله‌گردها، نگرانی از ابتلای آن‌ها به کرونا وجود داشت، اما خوشبختانه برخلاف پیش‌بینی‌های ما حتی یک مورد هم ابتلا به کرونا بین مددجویان وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: با این حال بنده صلاحیت اظهار نظر در این باره را ندارم، زیرا این امر نیاز به کار پژوهشی و علمی دارد و از پژوهشگران و مراکز علمی و پژوهشی در حوزه بهداشت درمان می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند چراکه دستیابی به نتیجه بررسی‌ها در آینده می‌تواند به ما و مددجویان کمک کند.

 

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه گذشت حدود سه ماه از شیوع کرونا زمان مناسبی برای ارزیابی این موضوع بود، تصریح کرد: پرداختن به چرایی این موضوع را در جلساتی که با مسئولان وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی مطرح کرده‌ام، اما مکاتبه رسمی در این زمینه نداشته‌ایم. از این تریبون بار دیگر این تقاضا را مطرح و برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت و درمان اعلام آمادگی می‌کنم.

 

وی در ادامه درباره ارجاع افراد مشکوک به اورژانس نیز گفت: افرادی که به طور مستمر به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، بعد از مراجعه به مراکز درمانی باید برگه سلامت یا تأییدیه‌ای که نشان دهنده عدم ابتلای آن‌ها به کرونا باشد، ارائه کنند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: درباره افرادی که مأموران ما در گشت‌ها با آن‌ها مواجه شده‌اند و تجربه حضور در گرمخانه‌ها را نداشته‌اند، سازمان مسئولیتی ندارد و به اورژانس ارجاع داده می‌شوند. در این شرایط ممکن است تشخیص تکنسین‌های اورژانس این باشد که این افراد نیاز به قرنطینه در محیطی خارج از بیمارستان دارند که خوشبختانه با این موارد نیز مواجه نشده‌ایم./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار