پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

واکنش کمیسیون آموزش به بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت‌ماه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بازگشایی مدارس از تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه حتی برای رفع اشکال به آمار مبتلایان به بیماری کرونا می‌افزاید، از مخالفت صریح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این تصمیم آموزش و پرورش خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 16
کد خبر: ۴۳۰۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، سیدحمایت میرزاده درباره بازگشایی مدارس از تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه، عنوان کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی دو جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در اواخر فروردین ماه در وزارت آموزش و پرورش و اردیبهشت ماه در محل کمیسیون آموزش، صراحتا مخالفت خود را با بازگشایی مدارس در ادامه سال تحصیلی اعلام کرد.

 

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات این است که مدارس باید آخرین محل برای بازگشایی و نخستین مرکز برای تعطیلی در چنین بحران‌هایی باشد؛ لذا برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا به دانش آموزان، خانواده آن‌ها و معلمان باید از بازگشایی سال تحصیلی در این مدت اندک باقی مانده صرف نظر کرد.

 

نباید تصمیمی واحد برای سیستم آموزشی سراسر کشور اتخاذ کرد

وی اضافه کرد: همچنین در نشست‌های ذکر شده بر پرهیز از تمرکز گرایی در تصمیم‌گیری‌ها تأکید و تصریح شد که آموزش و پرورش می‌تواند اختیار تصمیم‌گیری درباره روند سال تحصیلی و امتحانات را به استان‌ها، مناطق و خود مدارس بسپارد و با این تفویض اختیار، بهترین تصمیمات در نقاط مختلف کشور با مسئولیت مدارس اتخاذ شود.

 

میرزاده تأکید کرد: در خصوص امتحانات نیز توصیه ما این بود که امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‎های بهداشتی به صورت حضوری و امتحانات داخلی به صورت غیر حضوری و با نگاه به نمرات کلاسی دانش آموز تعیین شود.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: وزیر و مسئولان آموزش و پرورش بار‌ها گزارش داده‌اند که اغلب مطالب درسی پیش از اسفند به دانش آموزان آموزش داده شده و در این مدت نیز انصافا در فضای مجازی تلاش‌های گسترده‌ای از جانب معلمان برای آموزش مجازی به دانش آموز صورت گرفته لذا بازگشایی مدارس در چنین وضعیتی ضرورتی ندارد که جان و سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

 

بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت سلامت معلمان را بیش از همه به خطر می‌اندازد

وی با بیان اینکه طرح آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت‌ماه جهت رفع اشکال دانش آموزان سلامت معلمان را نیز به خطر می‌اندازد، گفت: در این طرح عنوان شده دانش آموزان می‌توانند به صورت دلخواه برای رفع اشکال در کلاس حاضر شوند؛ در چنین شرایطی معلم باید تا بعد از ظهر در کلاس حاضر باشد تا دانش آموزان یک به یک برای رفع اشکال در کلاس حاضر شوند که این مراجعات مکرر سلامت معلمان را نیز به خطر می‌اندازد.

 

این نماینده مردم در مجلس افزود: این طرح در عمل برای معلمان و خانواده‌ها اذیت کننده خواهد بود؛ چراکه اگر دانش آموزان بخواهند یک به یک برای رفع اشکال در کلاس حاضر شوند و معلم هر بار بخواهد یک مطلب را برای هریک از این دانش آموزان توضیح دهد، درست نیست.

وی یادآورشد: بر کسی پوشیده نیست که بیشترین عمل فیزیکی یک معلم در کلاس درس، صحبت کردن است، همچنین توصیه‌های پزشکی به نوشیدن مداوم آب به افرادی که در محیط‌های پر خطر قرار دارند به طور مکرر از صدا و سیما پخش گردیده است، حال در ماه رمضان و حضور دانش آموزان در مدارس و ایجاد محیطی پر خطر و عدم امکان نوشیدن آب توسط معلمین، وزارت آموزش و پرورش چه تضمینی بابت حفظ سلامتی معلمین خواهد داد؟

 

بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت فقط بر آمار مبتلایان به کرونا می‌افزاید

میرزاده ادامه داد: افزون بر این، برخی از دانش آموزان که والدین کارمند دارند با سرویس در مدارس حاضر می‌شوند یا پدر و مادر او را به مدرسه می‌آورند و به محل کار می‌روند، لذا دانش آموز باید از ابتدا تا انتها در کلاس درس حاضر باشد که امکان حضور یک به یک در کلاس فراهم نخواهد شد؛ بنابراین این طرح در عمل قطعا شکست خواهد خورد و فقط بر آمار مبتلایان می‌افزاید.

 

کسانی اصرار بر بازگشایی مدارس قبل از دانشگاه‌ها دارند، عواقب تصمیمات خود را برعهده بگیرند

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: در مقطع کنونی اکثر مدارس نه تنها امکانات لازم برای ضدعفونی ندارند بلکه کمبود نیروی خدماتی هم رنج می‌برند و مربی بهداشت هم حتی در مراکز استان‌ها و خیلی از مدارس خاص نیست بنابراین کسانی که به اجبار معلمان و دانش آموزان معصوم را قبل از دانشجویان به مدارس می‌کشانند باید عواقب تمام تصمیمات نامناسب و غیرکارشناسی خود را برعهده بگیرند.

 

وی تأکید کرد: حتی این بی سلیقگی به حدی بود که اعضای تصمیم گیرنده صبر نکردند تا ماه مبارک رمضان به اتمام برسد و بعد از آن اقدام به بازگشایی مدارس کنند شاید این اصرار به این دلیل بوده که در آینده اعلام کنند در اردیبهشت ماه اقدام به بازگشایی مدارس کرده اند، حالا مهم نیست که این بازگشایی در روز اول اردیبهشت یا هفته پایانی آن باشد.

 

اگر قرار به بازگشایی مدارس بود، چرا برای اپلیکیشن شاد هزینه‌های هنگفتی به خانواده‌ها تحمیل شد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه قطعا تصمیم گیرندگانی که بر بازگشایی مدارس در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه اصرار می‌ورزند، فضای مدارس را درک نکرده‌اند؛ گفت: حال این سئوال ایجاد می‌شود اگر قرار به بازگشایی مدارس بود چرا از اپلیکیشن شاد با چنین هزینه هنگفتی رونمایی شد و هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها تحمیل شد. حتی این شائبه به ذهن خطور می‌کند که نکند پشت پرده استفاده اجباری از شبکه شاد، واردات تلفن همراه باشد. /خانه ملت

 

ارسال نظر
آخرین اخبار