واکنش به اعتراضات گسترده اخیر علیه نژادپرستی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

واکنش به اعتراضات گسترده اخیر علیه نژادپرستی

بوریس جانسون ضمن واکنش به اعتراض علیه نژادپرستی در نقاط مختلف انگلیس، مدعی شد که انگلیس کشوری نژادپرست نیست.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 08
کد خبر: ۴۵۱۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از ایندیپندنت، سخنگوی رسمی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به اعتراضات اخیر در لندن و خشم هزاران لندنی از نژادپرستی در جامعه انگلیس واکنش نشان داد و مدعی شد که از نظر بوریس جانسون، انگلیس کشوری نژادپرست نیست.

 

اظهار نظر سخنگوی بوریس جانسون در حالی مطرح می‌شود که اعتراضاتی تحت عنوان «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در نقاط مختلف انگلیس در حال پیگیری است. معترضان در راستای محکومیت قتل جورج فلوید در آمریکا، نژادپرستی در انگلیس را هم محکوم کردند.

 

روز یکشنبه، بوریس جانسون مدعی شد که مردم کشورش حق دارند تا به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند. او از معترضین خواست تا فاصله فیزیکی را حین تظاهرات رعایت کنند.

 

سخنگوی رسمی بوریس جانسون طی اظهار نظری، حمله به مأمورین پلیس در خلال اعتراضات را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که تخریب مجسمه «ادوارد کولستون» برده بازرگان در بریستول و آسیب رساندن به یادبود «وینستون چرچیل» در لندن شدیدا محکوم است و تحقیقات پلیس درباره آن ادامه دارد.

 

سخنگوی نخست وزیر در پاسخ به این سؤال که آیا بوریس جانسون با معترضینی که کشور را نژادپرستانه توصیف کرده‌اند موافق است، گفت: «خیر، علی‌رغم اینکه نخست وزیر شک ندارد که همچنان تبعیض و نژادپرستی در انگلیس وجود دارد، اما او معتقد نیست که انگلیس کشوری نژادپرست است».

 

روز یکشنبه هزاران معترض خشمگین انگلیسی ضمن تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در لندن به خاطر قتل جورج فلوید، نژادپرستی موجود در کشورشان را محکوم کردند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده