وزیر جنگ آمریکا: اولین آزمایش سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» ایالات متحده، با موفقیت انجام شد/ این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد سنای آمریکا هم به محدودیت اختیارات جنگی ترامپ رای داد پزشکیان دکترای افتخاری جراحی قلب از پاکستان دریافت کرد ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد

هشدار کره شمالی به آمریکا

هشدار کره شمالی به آمریکا کره شمالی طی بیانیه‌ای بامداد جمعه به رئیس‌‌جمهور آمریکا درباره پیگیری سیاست‌های خصمانه در قبال این کشور هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 12
کد خبر: ۴۵۶۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه رسمی کره شمالی بامداد جمعه گزارش داد چنانچه دولت آمریکا به ادامه سیاست‌های خصمانه اصرار داشته باشد پیونگ‌یانگ دلیل چندانی برای حفظ رابطه شخصی میان «کیم جونگ اون»، رئیس‌ کره شمالی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌بیند. 

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی این بیانیه را در آستانه دومین سالگرد دیدار نخست ترامپ و کیم به نقل از «ری سان گوان»، وزیر امور خارجه کره شمالی منتشر کرده است.

 

وزیر خارجه کره شمالی در این بیانیه خاطرنشان کرده سیاست‌های آمریکا اثبات می‌کنند که واشنگتن، تهدید درازمدت علیه کره شمالی و مردم این کشور است.

 

دیدار میان ترامپ و کیم در سنگاپور در سال ۲۰۱۸ میلادی نخستین دیدار میان یک رئیس‌جمهور مستقر آمریکا و رئیس کره شمالی بود. با وجود این، بیانیه‌ای که بعد از این دیدار به عنوان «توافق» میان دو کشور صادر شد فاقد جزئیات بود.  

 

سران دو کشور در دیدار دیداری که فوریه ۲۰۱۹ در پایتخت ویتنام برگزار شد قادر به دستیابی به توافق نبودند. 

 

وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه خود خاطرنشان کرده که به نظر می‌رسد دولت ترامپ فقط به دنبال به دست آوردن امتیازهای سیاسی و همزمان منزوی‌سازی و خفه کردن کره شمالی بوده است. 

 

او گفت: «ما هیچ‌گاه دیگر بسته دیگری در اختیار رئیس‌ قوه مجریه آمریکا قرار نمی‌دهیم تا او بدون دادن هیچ ما به ازایی از آن برای دستاورد خودش استفاده کند. هیچ‌ چیز ریاکارانه‌تر از وعده‌های تو خالی نیست.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «آمریکا ادعا می‌کند طرفدار بهبود روابط با کره شمالی است ولی در واقع فقط مصمم به وخیم‌تر کردن اوضاع است.» 

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی: کره شمالی آمریکا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار