ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات

مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 26
کد خبر: ۴۷۷۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از کش و قوس هایی زیادی که امسال برای میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بوجود آمد  در نهایت میزان افزایش حقوق مشخص شد و هیئت دولت افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ را تصویب کرد. 

 

 

ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات

 

ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات

 

مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ را ابلاغ کرد.

 

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۴/۱، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ را به تصویب رساند.

 

به‌موجب مصوبه فوق، از تاریخ ۱‏‏/۱‏‏/۱۳۹۹ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۸ برقرار شده، به‌ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و سایر افرادی که به‌نسبت پرداخت حق بیمه برقرار شده است، به‌میزان (۲۶) درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به‌میزان (۱۵) درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به‌علاوه مبلغ ثابت (۱۴۰ ر ۶۶۰ ر ۱) ریال افزایش می‌یابد.

 

میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

با تصویب هیات وزیران، مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت. بر این اساس، از تاریخ اول فروردین سال جاری کلیه مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۸ برقرار شده، به ترتیب برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و سایر افرادی که به نسبت پرداخت حق بیمه برقرار شده است،به میزان ۲۶ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان (۱۵) درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به علاوه مبلغ ثابت یک (۱۴۰ر۶۶۰ر۱) ریال افزایش می یابد.

 

 

افزایش کمک هزینه مسکن و خواروبار در فیش حقوقی بازنشستگان

 

ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات

 

محمودیان ادامه داد: کمک هزینه مسکن و خواروبار از این جمله است و مقدمات افزایش مضاعف اینها در امسال فراهم شده که طی هفته آتی با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی آخرین هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد و رقم نهایی مشخص می‌شود که در حداقل دریافتی موثر است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این دو موضوع امسال متناسب‌سازی مستمری‌ها نیز مطرح است گفت: متناسب‌سازی حقوق از مطالبات بازنشستگان است و با عزم جدی مدیرعامل سازمان، مذاکرات متعددی از اسفند ماه برای تامین منابع آغاز شده و خوشبختانه به تفاهمات خوبی منجر شده و امیدواریم ظرف حداکثر دوماه آینده اجرایی شود که انتظار می‌رود به اندازه قابل توجهی در افزایش حداقل حقوق موثر باشد.

 

رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: منابع تا حد زیادی تامین شده و قرار است از سوی دولت در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد و بر اساس آن منابع متناسب‌سازی نیز انجام شود.

 

جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان

محمودیان درباره فاکتورهای متناسب سازی و مبنای میزان افزایش حقوق بازنشستگان در این طرح اظهار کرد: چندفاکتور مهم در روش پیشنهادی ارائه شده مدنظر قرار داده‌ایم. موافقت تشکل‌های بازنشستگی را هم جلب کرده ایم و به یک نرخ مشترک رسیده‌ایم. نخست آنکه میزان مشارکت افراد در پرداخت بیمه چه از نظر مدت و چه مبلغ مدنظر است. زمان برقراری بازنشستگی لحاظ شده است. افرادی که در سال‌های دورتر بازنشسته شده‌اند دچار افت بیشتری در مستمری شده‌اند. نهایتا پیش بینی شده به همه مستمری بگیران در سطوح مختلف میزانی از افزایش تعلق بگیرد. سناریوها چندجانبه است.

 

ابلاغ مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی + جزییات

 

وی با اشاره به اینکه کل افرادی که از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است گفت: از این تعداد حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته هستند. افرادی را داریم که از کارافتاده‌اند و حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند. بازماندگان بیمه شدگان متوفی نیز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند.

 

رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: بازنشستگی کامل با ۳۰ سال پرداخت حق بیمه اتفاق می‌افتد؛ زنان با داشتن ۴۵ سال سن و مردان با داشتن ۵۰ سال سن و با پرکردن ۳۰ سال سابق خدمت می‌توانند درخواست بازنشستگی از خدمت بدهند. قانونگذار این پیش بینی را برای افرادی که از سن بالاتری برخوردار هستند نیز پیش بینی هایی را انجام داده تا از شرایط تخفیف یافته سابقه استفاده کنند به این ترتیب که اگر مردان با ۶۰ سال سن و زنان با ۵۵ سال سن دارای حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند از مستمری کامل بهره مند می‌شوند و حقوقشان کمتر از حداقل حقوق مصوب نخواهد بود.

 

وی افزود: اگر افراد با این شرایط سنی، سابقه شان از این کمتر باشد و حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند از مستمری به نسبت سنوات پرداختی حق بیمه بهره مند خواهند شد.

 

محمودیان درباره سوابق بیمه‌ای گفت: افراد می توانند با مراجعه به سایت سازمان از سوابق بیمه‌ای و دستمزد خود به تفکیک هرماه مطلع شوند و آن را مورد بررسی و کنترل قرار دهند تا در زمان بازنشستگی متوجه نشوند که برای برخی ماه‌ها حق بیمه شان با مشکل مواجه شده است.

 

وی به فرمول محاسبه بازنشستگی اشاره کرد و گفت: مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین دستمزد دوسال آخر خدمت فرد محاسبه می شود. این میانگین در میزان سابقه فرد ضرب شده و بر عدد ۳۰ تقسیم می شود. عدد ۳۰ همان سابقه کامل یعنی ۳۰ سال خدمت است که اگر فرد ۳۰ سال سباقه خدمت داشته باشد حقوق کامل را دریافت می‌کند.

 

رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با حضور در شبکه خبر در پاسخ به اینکه آیا هنوز افرادی در جامعه هستند که سال‌های دورتر بازنشسته شده باشند و حداقل حقوق هم دریافت نکنند؟ اظهار کرد: اگر افراد با حداقل ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده باشند از حداقل حقوق، کمتر نخواهند گرفت. اما اگر با کمتر از ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده باشند، میزان حقوق دریافتی شان بر حسب سنوات بیمه پردازی‌شان محاسبه خواهد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار