دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو-راهبرد معاصر

دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو

دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو در حالی برگزار شد که شکات معتقدند با آنها قرارداد ترکمانچای بسته شده و تحت تاثیر تبلیغات اینستاگرامی قرار گرفته اند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 29
کد خبر: ۴۸۲۶۶

به گزارش راهبرد معاصر،  دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران ریاست قاضی کاشانکی در حال برگزاری است.

 

در این جلسه قاضی کاشانکی با بیان اینکه پرونده مربوط به عظیم خودرو در حال رسیدگی است، تذکر داد: نشانی شکات، نشانی قانونی آن‌ها محسوب می‌شود و در صورت تغییر نشانی باید آن را اعلام کنند.

 

در ادامه قاضی از شکات این پرونده خواست که در جایگاه قرار بگیرد.

 

یکی از شکات با حضور در جایگاه ضمن مطرح کردن شکایت خود گفت: ما می‌خواهیم به پولمان برسیم.

 

یکی دیگر از شکات گفت: اگر همان موقع ماشین را به من می‌دادند من متضرر نمی‌شدم.

 

وکیل یکی از شکات که به خرید سورنتو اقدام کرده بود، عنوان کرد: عظیمی در صحبت هایش به من می‌گفت نرخ را ده تا صد برابر هم می‌کردم باز هم خرید می‌کردند.


وی ادامه داد: او پشتوانه مالی و ارثیه پدری نداشت فقط با تبلیغ و پول‌های مردم این کار را کرد. من به او گفتم آنچه را که انجام می‌دهی جرم کلاهبرداری است، ولی فرد از ضعف مردم سوء استفاده کرد. عظیم خودرو بهترین ساختمان‌های شهر را اجاره کرده بود و ماهی ۸ میلیون به منشی‌ها حقوق می‌داد و هنگامیکه شکات به منشی‌ها فحش می‌دادند او می‌گفت ماهی ۸ میلیون به شما می‌دهم که فحش بخورید. او تبلیغات گسترده و اجاره‌های کلان و حقوق‌های کلان می‌داد.

 

این بخش از اظهارات این فرد با تشویق شکات همراه شد.

 

در ادامه یکی دیگر از شکات در جایگاه قرار گرفت و گفت: هیچ تولیدی در این شرکت در کار نیست و تمام اقدامات انجام شده کلاهبرداری است که از اول برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: قرارداد من ١٨٠ میلیون تومانی بود چرا باید امروز ٤٤٠ میلیون پول دهم؟

 

دیگر شاکی پرونده عظیم خودرو افزود: شیوه بازاریابی به گونه‌ای بود که نمی‌دانستیم پشت این سناریوی بازاریابی چه چیزی وجود دارد؛ من قراردادی امضا کردم که به نوعی قراداد ترکمنچای است.

 

وی افزود: زمانی که شرکت دچار مشکل شد بنده گفتم تکلیف خودرو‌های وارداتی چه می‌شود که به من گفتند در حال پیگری هستیم؛ حتی من خواستم پولم را بگیرم، ولی قبول نکردند.

 

شاکی گفت: عظیمی باید پاسخگو باشد. چرا با مال مردم بازی می‌کنید؟

 

در ادامه شاکی دیگری در جایگاه قرار گرفت و افزود: بنده تحت تاثیر تلفن‌های مداوم و تبلیغات در اینستاگرام قرار گرفتم.

 

وی گفت: من دوبار انصراف دادم و خواستم پولم را پس دهند، بعد از دو ماه قرار بود پولم را کامل می‌بدهند، اما هیچ پولی پرداخت نشد و همه حرف‌ها دروغ بود، لذا من اشد مجازات را برای متهمان می‌خواهم.

 

یکی دیگر از شاکیان پرونده بیان کرد: من سه خودرو از شرکت عظیم خودرو خریداری کردم که بعد از یک هفته بررسی به اشکال کار آن پی بردم. به مرور با گرفتن وکیل و اشراف به پرونده و کیفرخواست به کلاهبرداری وی (متهم عظیمی) بیشتر و عمیق‌تر پی بردیم.

 

وی ضمن قرائت نامه‌ای که توسط تعدادی از شکات به امضا رسیده بود گفت: علی رغم نداشتن مجوزات قانونی توسط شرکت عظیم خودرو به همه مشتریان اعلام کردند که همه مجوزات را دارند.

 

وی ادامه داد: شرکت پارسیان عظیم خودرو هیچ مجوزی نداشته و علیرغم نداشتن گواهی فعالیت مجوز قانونی، عظیم خودرو به همه مشتریان اعلام کرد که همه مجوزات را دارد.

 

در این بخش از جلسه دادگاه متهم عظیمی به اظهارات شکات واکنش نشان داد که رییس دادگاه خطاب به وی گفت: شما موارد را یادداشت کنید و در هر زمان که به شما فرصت دادیم می‌توانید صحبت کنید.

 

شاکی در ادامه عنوان کرد: عوامل شرکت عظیم خودرو دائما جوسازی می‌کردند و می‌گفتند قرار است شنبه قیمت‌ها بالا برود.

 

وی بیان کرد: عوامل فروش نیز همه یک صدا و آموزش دیده بودند و به مشتریان خودرو‌های تولیدی اعلام می‌کردند که قطعات خریداری شده و در گمرک موجود است.

 

برای مثال مسئول یکی از شعبات به من گفت که قطعات موجود است و تمامی عوامل عظیم خودرو به تمامی مشتریان اعلام کردند که قیمت‌های مندرج قطعی بوده است.

 

این شاکی ادامه داد: انجام مانور‌های تبلیغی موجب فریب مشتریان شده است و تقاضای محکومیت متهمان و تعیین اشد مجازات برای آن‌ها را دارم.

 

یکی از شکات گفت: دستگاه قضا در فصل مدیریتی جدید این ظرفیت را دارد که حقوق مالباختگان را احقاق کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده