شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه بر تقویت بنیه دفاعی با تکیه بر توان داخلی تاکید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه بر تقویت بنیه دفاعی با تکیه بر توان داخلی تاکید کرد سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه دفاعی خود با تکیه بر توان داخلی دریغ نخواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کد خبر: ۴۸۶۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد مادامی که مقام‌های آمریکا - هر چند به گزاف - از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می‌گویند و خروج خود از منطقه را به تاخیر می‌اندازند، ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه دفاعی خود با تکیه بر توان داخلی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش وزارت امور خارجه، موسوی در واکنش به اظهارات برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ماموریت تفرقه افکنانه اش به کشورهای منطقه و تهدیدات وی علیه ایران، مطالب بی ارزش گفته شده از سوی وی را بی پایه و اساس دانست و بشدت محکوم و رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هوک همزمان با تلاش مذبوحانه برای توجیه بی اساس موضوع تمدید محدودیتهای تسلیحاتی، از گزینه نظامی در مورد ایران صحبت می کند؛ گزینه ای کپک زده که سال هاست روی میز روسای جمهور متوهم آمریکا خاک می خورد.

او ادامه داد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در بخش نظامی کاملا مشخص و ماهیت این برنامه‌ها کاملا دفاعی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تاکید کرد: تهدید واقعی منطقه حضور مخرب و بی ثبات کننده آمریکا، تبدیل منطقه به پایگاه های نظامی و جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه بدلیل تفرقه افکنی و ایجاد هراس بمنظور فروش آسان تولیدات صنایع نظامی این کشور است.
موسوی در ادامه اظهار داشت: مادامی که مقامات آمریکا هر چند به گزاف از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می گویند و خروج خود از منطقه را به تاخیر می اندازند، جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه نظامی خود با تکیه بر توان داخلی دریغ نخواهد کرد و این امر را حق مسلم خود در دفاع از منافع ملی ایرانیان می داند.

وی افزود: هوک در حالی در مورد تحریم تسلیحاتی ایران اقدام به رایزنی کرده که کشورش و برخی از متحدینش دارای صدها بمب هسته ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی بوده و در عین حال هیچ گونه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر نهادهای بین المللی ندارند و آژانس نیز هیچگونه بازرسی از تاسیسات هسته ای آنها ندارد و بدتر آنکه آمریکا با فروش انبوه تسلیحات و تجهیزات پیشرفته به این کشورها، منطقه را عملا به انبار باروت تبدیل کرده و بسیاری از این سلاح ها همچنان علیه مردم مظلوم و بی پناه یمن و فلسطین و عراق و سوریه و دیگر ملتهای منطقه استفاده می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه، سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: فارس

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار