چرا هواپیمای ماهان کاهش ارتفاع ناگهانی داد؟-راهبرد معاصر
پزشکیان: مصمم به عملیاتی کردن طرح جامع راهبردی ایران و روسیه هستیم بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در اعتراض به توافق تبادل اسرا استعفا کرد رأی دادگاه عالی آمریکا به ممنوعیت تیک‌تاک متن معاهده راهبردی ایران و روسیه منتشر شد/ جزئیات توافق تهران و مسکو نخست‌وزیر گرینلند: نمی‌خواهیم بخشی از ایالات متحده باشیم پزشکیان: زمان استاندارد دوگانه به پایان رسیده است / پوتین: ایران و روسیه همکاری‌های اطلاعاتی دارند ببینید | لحظه امضای اسناد همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه توسط پوتین و پزشکیان معاهده مشترک جامع راهبردی ایران و روسیه امضاء شد پوتین: مطمئنم توافق جدید تهران-مسکو به آینده همکاری طرفین کمک می‌کند کابینه امنیتی اسرائیل با توافق تبادل اسرا و آتش‌بس موافقت کرد پوتین در دیدار با پزشکیان: لازم است همکاری‌های ایران و روسیه در سطح منطقه و بین الملل گسترش یابد پزشکیان در دیدار با پوتین: با امضای طرح جامع راهبردی ارتباطات‌مان را تقویت می‌کنیم دیدار پزشکیان با نخست وزیر روسیه هیئت قضایی حکومت طالبان عازم ایران شد دیدار پزشکیان با پوتین

چرا هواپیمای ماهان کاهش ارتفاع ناگهانی داد؟

هواپیمای ماهان که بامداد امروز از سوی دو جنگنده آمریکایی مورد تعرض قرار گرفت، چاره ای جز کاهش ناگهانی ارتفاع نداشت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 24
کد خبر: ۵۱۹۳۲
به گزارش راهبرد معاصر؛  در پرواز امشب ایرباس A 310 ماهان، به علت تصمیم خلبان به افت ناگهانی ارتفاع، تعدادی از مسافران مصدوم شدند.
 
 
اما چرا خلبان این پرواز به جای افزایش سرعت طولی یا چرخش به طرفین، این روش را انتخاب کرد؟
 
 
بر اساس آموزش‌هایی که به خلبانان هواپیماهای سیویل (غیر نظامی) داده می‌شود، هر هواپیمایی که در معرض خطر تصادف با هواپیمای دیگر یا هشدار از سوی هواپیماهای غیر تجاری قرار می‌گیرد، بلافاصله به سمت پایین و با سرعت بالا شیرجه می‌زند.
 
 
به گفته کارشناسان هوانوردی، با توجه به اینکه شتاب موتور جت مسافری ضعیف است، امکان فرار به جلو ندارد؛ اما از آنجایی که شتاب جاذبه زمین در حد 1 G است، به منظور افزایش سرعت، تغییر ارتفاع قوی‌ترین راه برای فاصله گرفتن از خطر است.
 
 
گفته می‌شود این مانور روشی برای فرار از خطر است و خلبانان در دوره آموزشی آن را فرا می‌گیرند.
 
 
خلبانان هواپیماهای بال کوتاه به علت کوچک بودن ممان اینرسی دورانی حین محور طولی هواپیما، به جای pitch down, توسط bank angle نود درجه، می‌توانند بسیار سریع‌تر کاهش ارتفاع دهند. همچنین در این وضعیت، هیچ مؤلفه لیفتی در جهت خلاف جاذبه که مانع افت ارتفاع شود وجود ندارد
 
منبع: مهر
ارسال نظر