ترامپ: احتمالا هفته آینده در غزه آتش‌بس شود نامه ایران به سازمان ملل و شورای امنیت در پی گزافه‌گویی ترامپ و اسرائیلی‌ها سنای آمریکا قطعنامه ضد ترامپ را رد کرد پاسخ عراقچی به تهدید‌های وقیحانه ترامپ علیه رهبر انقلاب گروسی: ایران پیش از حملات، آژانس را از تدابیر حفاظتی نسبت به ذخایر اورانیوم آگاه کرده بود ترامپ: آتش‌بس خیلی خوب پیش می‌رود؛ اسرائیل خسارت‌های زیادی دید سخنگوی وزارت خارجه: حمله به پایگاه العدید دفاع مشروع بود و نباید اقدام علیه قطر محسوب شود انفجار‌های شدید در پایگاه‌های گروه‌های وابسته به دولت الجولانی در لاذقیه واکنش ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس بن گویر: اکنون زمان گشودن دروازه‌های جهنم به روی غزه است بیانیه بریکس در محکومیت تجاوز اسرائیل و آمریکا به ایران ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران آسیب ندیده است ویتکاف: در حال مذاکره با ایران هستیم ایروانی در شورای امنیت: جنگ تمام‌عیار علیه ایران شکست خورد نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس ایران و اسرائیل

چرا هواپیمای ماهان کاهش ارتفاع ناگهانی داد؟

هواپیمای ماهان که بامداد امروز از سوی دو جنگنده آمریکایی مورد تعرض قرار گرفت، چاره ای جز کاهش ناگهانی ارتفاع نداشت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 24
کد خبر: ۵۱۹۳۲
به گزارش راهبرد معاصر؛  در پرواز امشب ایرباس A 310 ماهان، به علت تصمیم خلبان به افت ناگهانی ارتفاع، تعدادی از مسافران مصدوم شدند.
 
 
اما چرا خلبان این پرواز به جای افزایش سرعت طولی یا چرخش به طرفین، این روش را انتخاب کرد؟
 
 
بر اساس آموزش‌هایی که به خلبانان هواپیماهای سیویل (غیر نظامی) داده می‌شود، هر هواپیمایی که در معرض خطر تصادف با هواپیمای دیگر یا هشدار از سوی هواپیماهای غیر تجاری قرار می‌گیرد، بلافاصله به سمت پایین و با سرعت بالا شیرجه می‌زند.
 
 
به گفته کارشناسان هوانوردی، با توجه به اینکه شتاب موتور جت مسافری ضعیف است، امکان فرار به جلو ندارد؛ اما از آنجایی که شتاب جاذبه زمین در حد 1 G است، به منظور افزایش سرعت، تغییر ارتفاع قوی‌ترین راه برای فاصله گرفتن از خطر است.
 
 
گفته می‌شود این مانور روشی برای فرار از خطر است و خلبانان در دوره آموزشی آن را فرا می‌گیرند.
 
 
خلبانان هواپیماهای بال کوتاه به علت کوچک بودن ممان اینرسی دورانی حین محور طولی هواپیما، به جای pitch down, توسط bank angle نود درجه، می‌توانند بسیار سریع‌تر کاهش ارتفاع دهند. همچنین در این وضعیت، هیچ مؤلفه لیفتی در جهت خلاف جاذبه که مانع افت ارتفاع شود وجود ندارد
 
منبع: مهر
ارسال نظر