دسیسه چینی جدید ترامپ برای سوریه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

دسیسه چینی جدید ترامپ برای سوریه

رئیس‌جمهوری آمریکا استراتژی محرمانه‌ای در خصوص فعالیت واشنگتن در سوریه به کنگره ارسال کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 26
کد خبر: ۵۵۴۴

به گزارش راهبرد معاصر ؛ به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استراتژی محرمانه‌ای برای فعالیت دولتش در خصوص سوریه را به کنگره ارسال کرده است.

 

هزینه‌هایی برای مقررات این سند در بودجه دفاعی آمریکا لحاظ شده است و این بدین معناست که این استراتژی قطعاً جنبه نظامی دارد.

 

کاخ سفید هنوز متن این استراتژی را منتشر نکرده است و پیش‌بینی می‌شود که محرمانه باقی بماند.

ترامپ در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی از تصمیمش در خصوص خروج نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه خبر داد که تعداد آنها به حدود ۲ هزار افسر و سرباز می‌رسد.

 

در ماه جاری میلادی دولت آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد حدود ۲۰۰ تن از نیروهایش را در شمال شرق سوریه و حدود ۲۰۰ سرباز را در منبج به بهانه "حفظ صلح" نگه دارد و همچنین گروهی از نیروهای همپیمان اروپایی را که تعداد آنها به ۱.۵ هزار تن می‌رسد، به سوریه بیاورد.

ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده