جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

کدام سال بدترین سال فروش خودرو لقب گرفت؟

در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ روند کیفیت خودروهای داخلی، رضایت مردم را افزایش داد اما پایین‌ترین میزان رضایت در حوزه فروش خودرو در سال ۹۸ ثبت شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 20
کد خبر: ۵۵۶۴۵

به گزارش راهبرد معاصر سعید تاجیک قائم مقام مدیر عامل و معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، اظهار کرد: ما به نمایندگی از وزارت صمت، سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد بر بخش‌های مختلف صنعت خودرو نظارت می‌کنیم که یکی از آن‌ها آلایندگی است. هر خودرو در انتهای خط تولید بازرسی می‌شود و اگر خودرویی از نظر ایمنی مشکلی داشته باشد، محموله تولیدی متوقف شده و تا رفع ایراد از تجاری شدن آن جلوگیری می‌شود.


تاجیک گفت: کیفیت تولیدات ما نسبت به بسیاری از محصولات بین‌المللی در سطح پایین‌تری قرار می گیرد، اما این به معنای بی‌توجهی به آن نیست؛ این شاخص‌ها به صورت سالانه هدف گذاری شده و برای رسیدن به آن برنامه ریزی می‌شود. مشکلات بسیاری که در فرایند تولید و قیمت گذاری وجود دارد در نهایت مردم را با مشکل مواجه می‌کند.
۳.۵ ایراد برای خودرو‌های نو تولیدی در کشور

قائم مقام مدیر عامل و معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: اگر مشکلی وجود دارد، ما گوش شنوایی برای شنیدن آن خواهیم بود. هر خودرو‌یی که در کشور تولید می‌شود در ۳ ماهه اول مالکیت خود حدود ۳.۵ اشکال دارد در حالی که این عدد در دنیا کم‌تر از ۱ مورد است و همین می‌تواند نشان‌دهنده تفاوت سطح کیفی ما با استاندارد‌های بین‌المللی باشد، اما این به معنای آن نیست که موضوع کیفیت سنجی و استانداردسازی رها شده است یا هیچ نظارت و برنامه‌ای برای آن وجود ندارد.

او تصریح کرد: در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ روند کیفیت و سبد محصولات با کیفیت در کشور رضایت مردم را بسیار افزایش داد، اما مسائل بین‌المللی پیش آمده و خروج خودرو‌های با کیفیت از خط تولید در نهایت افت کیفیت متوسط را در کشور به همراه داشت.

تاجیک گفت: اگر بخش کیفیت را به ۳ شاخه فروش، خدمات پس از فروش و کیفیت تقسیم بندی کنیم؛ بخش فروش در کشور ما در سال ۹۸ پایین‌ترین میزان رضایت مردم را تجربه کرد. علت این اتفاق تاخیر در تحویل، خسارت های دیرکرد در تحویل و مواردی از این قبیل بود، اما در خدمات پس از فروش، با وجود تمام مشکلاتی که در تامین قطعات وجود داشت، رشد داشته ایم.

او تصریح کرد: در موضوع کیفیت هم تا اواسط سال ۹۸ روند نزولی داشته ایم و از اواسط ۹۸ روند کیفیت به سمت مثبت بازگشت پس خودرو‌هایی که امروز تحویل مشتری‌ها می‌شود نسبت به نیمه اول سال ۹۸ کیفیت بهتری دارند.

 

باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار