به گزارش راهبرد معاصر مصطفی سالاری روز پنجشنبه در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس بانک رفاه کارگران اظهار داشت: بانک رفاه علاوه بر انجام فعالیتهای معمول و متداول بانکی ماموریت خدمت به جامعه شریف کارگران و بازنشستگان را برعهده دارد و خدمت به این جامعه هدف مشخص توفیق بزرگی برای مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران است.
وی با بیان اینکه ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور که بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی و اعضای خانواده آنها هستند، نسبت به بانک رفاه کارگران تعلق خاطر دارند، گفت: ارائه کارت اعتباری براساس معیارهای مشخص و با معیارهای اعتبار سنجی در بانک رفاه به راحتی قابل انجام است و می تواند در این بانک شروع شود.
سالاری ارائه خدمات متنوع و غیرحضوری در کنار رعایت دقیق اصول بانک داری را اولویت اصلی بانک رفاه دانست و گفت: بخش قابل توجهی از وجوه حاصل از سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سرمایه بانک رفاه هزینه شد و در جاهایی که نرخ بازگشت سرمایه مناسبی وجود دارد، امکان سرمایه گذاری توسط بانک رفاه وجود دارد. بانک با استفاده از سازوکارهایی که دارد، میتواند در این حوزه به فعالیت بپردازد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پرداخت تسهیلات مناسب به بازنشستگان را اقدامی در راستای مسئولیت اجتماعی بانک رفاه برشمرد و گفت: بهمن سال گذشته توافق شد تسهیلات به بازنشستگان حدود ۱۰ برابر شود. در مرحله اول دو برابر سال قبل تسهیلات پرداخت شد و با رعایت ضوابط بانکداری این خدمات ارائه شد.
سالاری گفت: تامین اجتماعی پشتیبان بانک رفاه است و بر لزوم حفظ اصول و ضوابط بانکداری در این مجموعه تاکید دارد.
وی ادامه داد: بانک هم این دیدگاه را نداشته و ندارد که بر منابع سازمان تامین اجتماعی تکیه کند و اصول فعالیت بانکداری و بنگاه داری در این بانک قطعا مورد توجه قرار دارد.
ایرنا