پرونده انحراف وزارت صمت از دستورالعمل خودرو به نهاد‌های نظارتی ارسال شد آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی ۷۱هزار و ۵۳۶ تومان شد جزییات پیش فروش بلیط قطار اربعین جزئیات بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۴ قیمت جدید طلا و سکه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴ / سکه ۲.۵ میلیون سقوط کرد وزیر نیرو: هیچ واحد صنعتی به دلیل کمبود برق تعطیل نمی‌شود بنیاد مسکن: برآورد اولیه خسارات حمله اسرائیل بین ۳ تا ۴ همت بود خبر جدید درباره وصول چک‌های بانکی قیمت جدید طلا و سکه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۴ / کف قیمتی سکه شکسته شد قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۴ / دلار یک کانال سقوط کرد جزئیات احکام مالیاتی بسته حمایتی دولت / تمدید برخی مواعد مالیاتی با ابلاغیه رئیس‌جمهور؛ پرداخت تسهیلات تکلیفی تا پایان تیر تمدید شد حقوق کارگران دو برابر شد + جدول واریز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی حساب برای این دهک‌ها خبر مهم درباره کالابرگ / نحوه اعتراض به دهک‌بندی و ارائه درخواست بازبینی

قیمت تمام شده دناپلاس برای ایران خودرو چقدر است؟

رئیس شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودرو‌هایی مانند دنا پلاس توضیحاتی را ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 30
کد خبر: ۵۶۸۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا شیوا رئیس شورای رقابت در خصوص  روش جدید برای قیمت گذاری خودرو، گفت: برای اینکه قیمت کالای جدیدی را به دست بیاوریم، باید قیمت کالای مشابه آن را که هم در داخل کشور و در خارج کشور است، محاسبه کنیم به طور مثال یک تیم گروهی تخصصی برای قیمت گذاری تشکیل می دهیم که در گروه ما ۸ نفر متخصص از قسمت‌های مختلف درگیر خودرو بودند؛ مشخصات خودرو به این کارشناسان داده می شود و آن‌ها بدون اینکه با هم در تماس باشند، مشخصات را بررسی می‌کنند و در نهایت قیمت خودرو را اعلام می‌کنند.

 

او بیان کرد: بعد از آن، از خود خودروساز هم قیمت اظهاری را می‌گیریم که به طور مثال این خودرو برای شما چه میزان تمام شده است و خودروساز معمولاً به قیمت کاست پلاس قیمت گذاری می‌کند و برای ما قیمت نهایی را می‌فرستد.

 

 

رئیس شورای رقابت بیان کرد: در نهایت اینگونه می‌شود که قیمت اظهاری شرکت ایران خودرو پس از تایید بازرس و حسابرس قانونی شرکت محاسبه می شود، یعنی تمام آن اقلامی که در خودرو مورد استفاده قرار گرفته است، باید حسابرس و بازرس قانونی تایید کند و بعد هزینه‌های مالی غیر مرتبط با تولید باید حذف شود و هزینه‌های مالی مرتبط حداکثر ۵ درصد و همچنین سود حداکثر ۷ درصد را باید از بهره وری دو و نیم درصد کسر کرد.

 

این مقام مسئول تشریح کرد: جالب است زمانی که این فرمول مترادف و مصادف با قیمت‌هایی که از طریق کارشناسان اعلام کردند‌ بعد همان روش سقف قیمتی خواهد بود. پس از آن، از سال های آینده این روش سقف قیمتی ما خواهد بود چون دوره های بعد یا همان سه ماه یکبار می‌توانند با توجه به تورم بخشی هر خودرو که از بانک مرکزی می‌گیرند، می‌توانند تغییر قیمت دهند البته اگر تورمی در طی هر سه ماه بوده باشد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر