مرجع رسیدگی به شکایت از سازمان بورس کجاست؟-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

مرجع رسیدگی به شکایت از سازمان بورس کجاست؟

شکایت از سازمان بورس  موضوعی است که این روزها اغلب سهامداران بازار سرمایه به واسطه افت شدید شاخص کل به آن فکر می کنند اما سوال اینجا است که مرجع رسیدگی به شکایت از سازمان بورس کجاست؟
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 02
کد خبر: ۵۷۳۴۲

به گزارش راهبرد معاصر شکایت از سازمان بورس موضوعی است که این روزها بسیاری از سهامداران آن را مطرح می کنند. به ویژه آن که امروز در برخی از کانال ها گروه های بورسی این خبر منتشر شد که گروهی از سهامداران به دلیل شرایط نامعلوم بازار بورس و افت شدید آن مقابل سازمان بورس تجمع کرده اند.  حتی برخی نیز این پیشنهاد را می دهند تا قوع قضائیه و شخص اقای رئیسی می خواهند تا به شکایت ها، تخلفات و سو مدیریت مدیران بورس و تصمیمات خلق الساعه آنها اقدامی انجام دهند.  به ویژه آن که مردم با ثبت درخواستی با  20هزار امضای مردمی درخواست دخالت جدی دستگاه قضایی در این مورد را به ثبت رسانده اند که نشانگر دغدغه های بسیار جدی مردم در این باره است  .

بسیاری معتقدند بازار بورس به عنوان یک نهاد مالی که سهامداران بسیاری در آن فعالیت می کند باید نهادی مستقل مانند شعبه مستقل بورس ذیل دستگاه قضایی نظارت بر آن را به عهده بگیرد.

 

شکایت از سازمان بورس

مرجع رسیدگی به شکایات از عملکرد بورس و تصمیم گیری های مدیران سازمان بورس کجاست؟

 

در این باره شورای عالی بورس با تشکیل بخشی حقوقی پاسخگویی به شکایات، اتخاذ تدابیر لازم و انجام اقدامات ضروری به منظور حمایت از حقوق و منافع فعالان بازار به استناد بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار و ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را یکی از وظایف خود تعریف کرده و عملا شکایتهای وارده را در این چارچوب بررسی میکند وحتی در این باره دیوان عدالت اداری نیز صاحب صلاحیت زسیدگی به شکایتها تشخیص داده نشده است غافل از اینکه نهادهایی که بعضی مدیران آن  به نوعی وابستگی به سازمان بورس دارند عملا توانایی و عزم جدی برای برخورد با تخلفات و سو تدبیرهای مدیران بورس را نخواهند داشت ودر بهترین حالت می توانند به شکایتهای برخی سهامداران خرد رسیدگی نمایند.

 

با عنایت به حضور بسیار گسترده مردم در بازار بورس صیانت از منافع مردم و سهامداران و نهادهای مالی فعال در این بازار اقتضا می کند نهادی مستقل مانند شعبه مستقل بورس ذیل دستگاه قضایی این وظیفه را برعهده گیرد و لذا درخواست گسترده مردم از ریاست محترم قوه قضاییه در این چارچوب ارزیابی می شود و مساله ای بسیار کلیدی است.

 

۲۰ هزار امضا در کم‌تر از ۴ ساعت برای یک سوژه «فارس‌من»/ مطالبه بورسی‌ها از قوه قضائیه

 

بیش از ۲۰ هزار نفر با امضای کمپینی در «فارس‌ من» به تصمیمات غیرکارشناسی و ناهماهنگی‌های موجود در بازار سرمایه ابراز نارضایتی کرده و خواستار رفع این مشکل از سوی دستگاه قضا شدند.

با توجه به ناهماهنگی‌های موجود در بازار سرمایه و تصمیمات غیرکارشناسی از سوی دولت در این زمینه، مخاطبی در «فارس‌من» سوژه‌ای با عنوان «آقای رئیسی به داد سهامداران بازار بورس برسید» برای ما ارسال کرد. این سوژه در کمتر از ۴ ساعت از انتشار بیش از ۲۰هزار بار حمایت شد.

 

سردبیر این سوژه می‌گوید: مسؤولین برای تسکین حال عموم مردم، در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که طی ۱۰ روز بازار سرمایه را ارتقاء خواهند داد این در حالی است که بعد از گذشت تنها دو روز از حمایت حقوقی‌ها، بازار مجدد با عرضه‌های آبشاری و سنگین روبرو شد و در صف منفی قرار گرفت. خواسته سهامداران از رئیس قوه قضاییه رسیدگی به وضع موجود بازار بورس است تا جلوی از بین رفتن سرمایه هنگفت مردم عادی گرفته شود.

 

ارسال نظر