استعفای ظریف وزیر خارجه صحت دارد؟-راهبرد معاصر

استعفای ظریف وزیر خارجه صحت دارد؟

استعفای ظریف وزیر خارجه  خبری است که یک کانال خبری آن را منتشر کرده است. پیش از این شایعه ای درباره غیبت ظریف در هیات دولت هم منتشر شده بود که رئیس دفتر رئیس جمهور آن را تکذیب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 03
کد خبر: ۵۷۴۹۸

به گزارش راهبرد معاصر استعفای ظریف وزیر خارجه  خبری است که به نقل از یک کانال خبری اصلاح طلب منتشر شده، در این خبر آمده است که برخی از منابع از استعفا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور خبر می دهند.  این خبر در حالی منتشر شده است که در چند روز گذشته غیبت ظریف در جلسات هیئت دولت هم حاشیه هایی را ایجاد کرده بود.

چند روز پیش اخباری از غیبت ظریف در جلسات هیئت دولت منتشر شد که بسیاری این گمانه زنی ها را مطرح کردند که گویا ظریف با دولت قهر کرده یا اختلافاتی دارد. موضوعی که البته باعث شد دیروز خود ظریف و همچنین واعظی رئیس دفتر روحانی به آن واکنش نشان دهد.

محمود واعظی درباره علت غیبت ظریف در جلسات هئیت دولت گفته بود: شایعه غیبت وزیر امور خارجه در نشست های هیات دولت را تکذیب می کنم. علت عدم حضور ظریف در جلسه امروز به دلیل مشکلی بود که او داشت. هفته گذشته ظریف به سفر رفته بود و روز یک شنبه در جلسه هیات دولت، حضور می یابد.

خود ظریف هم در پایخ به خبرنگاران اعلام کرد که در شرایطی که ژیم ترامپ و صهیونیست‌ها تمامی تلاش خود را برای فشار اقتصادی، سیاسی و امنیتی بر جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده‌اند، بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روزی تمام وقت خود را برای ناکام کردن این تلاش‌ها اختصاص داده‌ایم و از هیچ اقدامی برای سربلندی کشور و برافراشته‌ماندن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز سفارتخانه‌های ایران در سراسر جهان کوتاهی نکرده‌ایم بلکه با دیپلماسی فعال و مبتکرانه حتی در شورای امنیت ملل متحد این پرچم مقدس را همچون خاری در چشمان آمریکا و اذنابش نشانده‌ایم.

انتشار این خبر در حالی که خود ظریف نیز اعلام کرده است که تمام تلاش خود را در کنار همکارنش در وزارتخانه برای مقابله با آمریکا به کار گرفته است. او حتی امروز تماس تلفنی نیز با نخست وزیر پاکستان داشت.

استعفای ظریف وزیر خارجه صحت دارد؟

 

ماجرای 14 بار استعفای ظریف

خرداد ماه بود که ظریف در یک مصاحبه با با شبکه الفرات در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص اینکه شنیده شده تاکنون ۱۴ بار استعفا داده اید، گفت: نه این تعداد نبوده است. من از ابتدا علاقه ای به مسئولیت وزارت امور خارجه نداشتم و در مراحل مختلف احساس کردم که ممکن است اشخاص دیگری بهتر از من کار را انجام دهند، در آن مراحل با گفتگو موضوع حل شد این بار هم با اقدامات عملی موضوع حل شد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار