دانلود دفترچه شماره 2 ارشد 99-راهبرد معاصر

دانلود دفترچه شماره 2 ارشد 99

برای دانلود دفترچه شماره 2 ارشد 99 با راهبرد معاصر همراه باشید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 04
کد خبر: ۵۷۵۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان سنجش به منظور اطلاع داوطلبان از لیست رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری دفترچه راهنمایی تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 منتشر کرده و بر روی سایت خود به آدرس sanjesh.org قرار می دهد . این دفترچه به بررسی شرایط و ضوابط انتخاب رشته ، جداول کد رشته محل ها و شرایط دانشگاه های مختلف پرداخته و راهنمای مناسبی برای اولویت بندی انتخاب های داوطلب می باشد .

 

لازم به ذکر است از مرحله انتخاب رشته به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری جدا شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند . به عبارت دیگر رشته محل های ارائه شده توسط واحدهای دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر شده و متقاضیان با رعایت شرایط و ضوابط می توانند نسبت به چینش آن ها اقدام نمایند . داوطلبان برای دسترسی به این رشته محل ها باید دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 را از سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دانلود نمایند .

 

 


داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99 مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می شوند باید ضمن بررسی رتبه و تراز اکتسابی خود نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه اقدام نمایند . شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 تابع شرایط و ضوابط خاصی است که به همراه لیست رشته محل های ارائه شده در قالب دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . از این رو متقاضیان قبل از هر چیز باید به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را دانلود و مطالعه نمایند . این دفترچه از بخش های مختلفی هم چون کلیات ، شرایط و ضوابط ، جداول کد رشته محل ها ، شرایط دانشگاه ها و موسسات و فرم های مربوطه تشکیل شده و راهنمای مناسبی برای داشتن انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص می باشد . از این رو در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ را در اختیار متقاضیان قرار می دهیم .


دانلود دفترچه شماره 2 ارشد 99

 

سازمان سنجش با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 کد رشته محل های شش گروه آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی ، هنر و دامپزشکی را مشخص کرده و به منظور تسهیل در روند چینش انتخاب ها ، ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل را اعلام می کند . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد پس از بررسی این جداول و بخش های دیگر دفترچه کنکور کارشناسی ارشد می توانند 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی خود را انتخاب نمایند . اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار بوده و باید به دور از هر گونه خطا و اشتباه صورت گیرد چرا که نرم افزار سازمان سنجش فرم انتخاب رشته را به ترتیب اولویت بررسی کرده و اولین رشته محل دارای ظرفیت را به عنوان محل قبولی در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۹۹ منتشر می کند . در ادامه لینک دانلود دفترچه شماره 2 کارشناسی ارشد 99 را در اختیار داوطلبان قرار داده ایم که در موعد مقرر فعال خواهد شد .

 

کلیات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

مدتی پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 ، زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد فرا می رسد و دفترچه انتخاب رشته ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . این دفترچه شامل تمام شرایط و ضوابطی می باشد که داوطلب در حین انتخاب رشته باید به آنها توجه داشته باشد . علاوه بر لیست رشته ها ، دانشگاه هایی که دارای شرایط خاص مانند مصاحبه ، گزینش و آزمون کتبی هستند نیز در این دفترچه توضیح داده شده است .

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد 99 منتشر شد .

 

برای دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 کلیک کنید .

 

 

پیش از انتخاب رشته ارشد به داوطلبان توصیه می شود بخش اول دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ را که به طور دقیق درباره سهمیه ها ، شرایط عمومی و اختصاصی ، نحوه انتخاب رشته و جزئیات آن توضیح داده است را مطالعه کنند . در انتهای این دفترچه نمونه جدول فرم انتخاب رشته ارشد قرار گرفته که امکان ثبت 100 کد رشته برای داوطلب را فراهم می کند .

 

دانلود دفترچه شماره 2 ارشد 99

 

سهمیه های دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 توضیحاتی درباره انواع سهمیه ها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم . با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه آن و همچنین وجود سهمیه برای رزمندگان ، گزینش داوطلبان براساس این قانون صورت می گیرد که در جدول ارائه شده به توضیح آن پرداخته شده است .

 

سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد
نوع سهمیه ایثارگران  افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران
سهمیه 25 درصدی ایثارگران همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
آزادگان و همسر و فرزندان آنان
جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
سهمیه 5 درصدی ایثارگران جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

 

سهمیه رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد
نوع سهمیه  افراد مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان
سهمیه رزمندگان افرادی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1368 را داشته باشند کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد

 

سهمیه رتبه اول در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99


برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد های علمی دانشجویی با کسب حد نصاب علمی حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده به صورت مازاد بر ظرفیت به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند .


دانشجویان نمونه کشوری ، رتبه های نهایی اول تا سوم جشنواره های خوارزمی ، جوان خوارزمی ، رازی ، ابن سینا و فارابی و همچنین دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی ، به شرط کسب حد نصاب علمی .

 


دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ، در صورت احراز حد نصاب علمی ( 90 درصد ) .

 


سازمان سنجش حداکثر معادل ده درصد ( با تقریب اضافی ) در هر کد رشته محل تحصیل دوره بالاتر را براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص خواهد داد .


داوطلبان پس از مطالعه شرایط ، سهمیه ها و مطالب ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ و همچنین آشنایی با نحوه انتخاب رشته ارشد می توانند کد رشته ها را با توجه به علایق خود الویت بندی کرده و سپس با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت آنها اقدام کنند .

 

داوطلبانی که علاقه به انتخاب رشته ارشد در دانشگاه آزاد دارند می بایست دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد را از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دانلود کنند و با توجه به زمانبندی آن اقدام به ثبت کد رشته ها نمایند .

 

دانلود دفترچه شماره 2 ارشد 99

 

يادآوری های خيلی مهم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

داوطلبان دقت نمایند در ستون ملاحظات برخی رشته های تحصیلی ، پذیرش با ضرایب یکی از گرایش های دیگر رشته عنوان گردیده ، لذا داوطلبانی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه مجاز به انتخاب رشته یا گرایش درج شده در ستون ملاحظات شده اند ، می توانند این گونه محل ها را نیز در صورت تمایل انتخاب نمایند . همچنین در کنار عنوان رشته امتحانی در بالای جداول رشته های تحصیلی ، کد ضریب مربوط به همین منظور نیز درج شده است .

 

با توجه به اینکه کد محل های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از گرفتن تأییدیه به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست ، به داوطلبان گرامی اکیداً توصیه می گردد قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته های تحصیلی خود ، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته های انتخابی ( محل دانشگاه ، دوره ، میزان شهریه کارشناسی ارشد دوره های مختلف و ...) را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند .

 

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 99 پذیرفته شوند و دارای مدرک کارشناسی غیر متناسب با رشته قبولی باشند ، موظف به گذراندن دروس پیش نیاز ( جبرانی ) به تشخیص گروه آموزشی مربوط بوده و هزینه دروس پیش نیاز ( جبرانی ) نیز توسط دانشجو پرداخت می شود .

 

همانگونه كه در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج گردیده ، دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دكتری و كارشناسی ارشد ناپیوسته ، برای شركت در کنکور كارشناسی ارشد می بایست تا پایان مهلت مقرر ثبت نام در این آزمون از تحصیل انصراف قطعی حاصل نموده باشند . در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل ، در صورت قبولی در آزمون كارشناسی ارشد ۹۹ ، قبولی آنان لغو خواهد شد .

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار