آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹ از امشب-راهبرد معاصر

آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹ از امشب

فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹ از ساعت ۲۰ امشب آغاز می‌شود و تا چهار روز در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 23
کد خبر: ۶۰۲۰۳

به گزارش راهبرد معاصر فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹ برای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز، از ساعت ۲۰ امشب (دوم مهر) در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز می‌شود و تا شنبه پنجم مهر ادامه دارد.
براساس اعلام سازمان سنجش، هر داوطلب می‌تواند بر اساس اولویت علاقه نسبت به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل اقدام کند. هم زمان با آغاز انتخاب رشته، سازمان سنجش آموزش کشور راهنمای عملی این فرایند را هم برای داوطلبان و خانواده‌های آنان فعال کرده است.
در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سامانه دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. امسال نخستین بار، انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در برگه انتخاب رشته سازمان سنجش وارد شود.
درصورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، داوطلبان با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه سازمان سنجش می‌توانند به اعلام علاقه مندی به رشته‌های یادشده اقدام کنند.
متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.
سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش به منظور تعیین حدود شانس قبولی در رشته محل‌های مورد علاقه از ساعت ۱۶ امروز در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سامانه با توجه به وضعیت علمی شانس قبولی خود را در رشته‌هایی که علاقه‌مند به انتخاب آن‌ها هستند، مشاهده کنند و سپس درخصوص تکمیل فرم انتخاب رشته خود در بازه زمانی اعلام شده تصمیم گیری و اقدام کنند.
ظرفیت پذیرش کنکور سراسری در دانشگاه‌ها بیش از ۱۷۵ هزار نفر اعلام شده است.
کنکور سراسری از ۲۹ مرداد تا اول شهریور در سراسر کشور و با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد

 

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده