توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

سود ارسال پیامک تبلیغاتی به جیب چه کسانی می رود؟

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سال ۱۳۹۰ تا کنون ممنوع است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وعده برخورد با متخلفان را می‌دهد؛ اما برخی معتقدند پیامک‌های تبلیغاتی برای مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه درآمدزاست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 28
کد خبر: ۶۰۸۱۲

به گزارش راهبرد معاصر مخاطبان می‌گویند دلیل اینکه ارسال این پیامک‌ها هنوز ادامه دارد این است که شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه از این راه درآمد کسب می‌کند. به اعتقاد آنها این شرکت‌ها‌ در ازای دریافت پول، امکان ارسال پیامک‌های انبوه را فراهم می‌کنند و به همین دلیل برخورد قاطعی با آنها ندارد.

از طرفی برخی دیگر از مخاطبان از این گلایه می‌کنند که اپراتورهای تلفن همراه درآمد دیگری از فروش شماره‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی کسب می‌کنند. یعنی در عین حال که مخابرات ارسال پیامک تبلیغاتی را ممنوع کرده که خود از ارسال پیامک و فروش بانک اطلاعاتی کاربران کسب درآمد می‌کند.

مخاطبان همچنین از این موضوع که کاربران ناچارند برای ثبت هر یک سرشماره مزاحم وقت بگذارند و با سامانه 195 تماس بگیرند گلایه دارند. به گفته آنها پیامک‌های تبلیغی به حدی زیاد است که گاه پیام‌های اصلی در میان آنها گم می‌شود.

با وجودی که اکنون راه‌هایی برای مسدودسازی پیامک‌های تبلیغی وجود دارد، این جریان نه تنها متوقف شده است که فعالان این اکوسیستم راه‌هایی نیز برای دور زدن فهرست سیاه مخابرات هم یافته‌اند و به راحتی هم آنها را تبلیغ می‌کنند؛ از جمله ضبط و پخش پیام‌های صوتی.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، تعدادی از پیام‌های تبلیغی را که آسایش آنها را مختل کرده است برای این رسانه ارسال کرده‌اند که در تصویر زیر می‌بینید.

 پیامک تبلیغاتی

 

تجارت نیوز

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار