جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99-راهبرد معاصر

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان در هفته جاری انجام شد و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99 اعمال می شود. جزئیات بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری را در این خبر میخوانید.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 10
کد خبر: ۶۲۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین دغدغه ها بود که اول سال 99 به آن پرداخته شد و در نهایت ماه گذشته اعلام شد که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99 اعمال می شود. احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان در هفته جاری صادر می شود و رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در این مورد توضیحاتی ارائه کرد.

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

 

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: یک مرحله از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در فروردین ماه انجام شد، طرح کامل همسان‌سازی که برابر با ۹۰ درصد حقوق کارکنان شاغل است در مهر ماه انجام می‌شود، که مقدمات آن صورت گرفته و در همین هفته همه احکام صادر خواهد شد و از طریق وب سایت صندوق بازنشستگی احکام قابل رویت خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان با استفاده از منابع اجرای همسان سازی در مهر ماه، پایان همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری خواهد بود، افزود: در حال حاضر ما به یک مدل برای همسان سازی حقوق بازنشستگان رسیدیم که این مدل پایدار است و هرچه در سال‌های آینده حقوق شاغلین افزایش پیدا کند به همان میزان حقوق بازنشستگان افزایش پیدا خواهد کرد و به سطح متناسبی می‌رسد.

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99


تسهیلات رفاهی بازنشستگان کشوری

وی درباره تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان کشوری، گفت: مجموعه طرح‌های تحت عنوان "طرح یاری" از اسفندماه سال گذشته برای بازنشستگان کشوری در نظر گرفته شده است.

 

افتخاری بیان کرد: در طرح یاری ماهانه یک بسته را ارائه کردیم و هدف از ارائه این طرح‌ها افزایش قدرت خرید و توان معیشتی بازنشستگان با تمرکز بر تخفیف و تقسیط بوده است.

 

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌ها خرید‌قسطی اقلام اساسی بوده است، ادامه داد: در کارت حقوق بازنشستگان یک کیف پول اعتباری فعال کردیم و در سال ۳ بار مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان شارژ می‌شود تا در دوره‌های ۴ تا ۵ ماهه از فروشگاه رفاه خرید کنند، که دو دوره انجام شده و دوره سوم نیز آغاز خواهد شد.

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

 

وی تصریح کرد: دومین طرح خرید از فروشگاه‌های کفش ملی با تخفیف ۱۲ درصد، طرح بعدی خرید از فروشگاه افق کوروش با استفاده از تخفیف ۳.۵ درصد، خرید محصولات پگاه از فروشگاه‌های افق کوروش با تخفیف ۲۱.۵ درصد، از جمله طرح‌های دیگری که برای بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم.

 

افتخاری گفت: همچنین تخفیف ۵۰ درصدی برای استفاده از هتل‌های گردشگری و ایرانگردی و یا استفاده قسطی با تخفیف ۳۵ درصد از دیگر برنامه‌های که برای بازنشستگان کشوری در نظر گرفته‌ایم و طرح بعدی تخفیف برای خرید بیمه نامه بود که با مراجعه به بیمه ملت با تخفیف و تقسیط یک ساله می‌توانستند بیمه نامه را دریافت کنند.

 

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بسته هفتم که به تازگی آغاز شده امکان خرید لوازم خانگی را برای بازنشستگان کشوری فراهم کرده است، ادامه داد: در دو اعتبار ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تا ۲۰ مهرماه بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت sabarm.ir و در صفحه جداگانه خرید لوازم خانگی اقلام مورد نیاز را انتخاب کند، توزیع، ارسال و نصب لوازم خانگی برای بازنشستگان رایگان خواهد بود و به صورت ۵ ساله از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد و کارمزد آن ۱۰ درصد است و زمانیکه اقلام مورد نظر در خانه بازنشستگان نصب شد اقساط از حقوقشان کسر می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به نمایندگان گروه انتخاب، به صورت حضوری کالای مورد نیاز را خریداری کرده و تمام کالا‌های تولید داخل است، بانک صادرات منابع را تأمین می‌کند و گروه انتخاب کالای مورد نیاز را در اختیار بازنشستگان قرار می‌دهد.

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

 

اصلاح فرآیند برقراری احکام بازنشستگی تأمین اجتماعی

مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از اصلاح فرآیند‌های برقراری احکام بازنشستگی به منظور ارائه خدمات به هنگام و افزایش رضایتمندی مخاطبان خبر داد.

 

گزیده‌ای از بخشنامه صادر شده در این رابطه تقدیم می‌شود:

«واحد‌های اجرایی این سازمان مکلفند پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت سایر قوانین و مقررات صادر کنند.

 

احکام برقراری مستمری بازنشستگی آن دسته از بیمه شدگان اجباری که فاصله یک تا دو ماه بین زمان ترک کار بیمه شده تا تاریخ ارسال آخرین لیست پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، ایجاد می‌شود، به صورت پیش نویس صادر می‌شود.

 

آن دسته از بیمه شدگان متقاضی برقراری مستمری بازنشستگی که نوع بیمه آنان اجباری بوده و پس از گذشت تاریخ ترک کار اعلام شده از سوی کارفرما، با رعایت ماده ۳۹ قانون مهلت ارسال آخرین لیست پرداخت حق بیمه منتهی به ترک کار آنان سپری نشده باشد، مشمول این دستور اداری هستند.

 

واحد‌های اجرایی مکلفند پس از احراز شرایط قانونی بازنشستگی و وصول پاسخ استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول صادر کنند.

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

 

به محض صدور حکم قطعی بازنشستگی، وضعیت پیش نویس حکم مستمری از فعال به مختومه تبدیل شده و مابه التفاوت مستمری و مزایای جانبی به صورت هوشمند در اولین لیست مستمری ماهیانه محاسبه و منظور خواهد شد.

 

دستور اداری صدور پیش نویس احکام برقراری مستمری تهیه شده و به زودی به تمامی واحد‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.»

 


حقوق بازنشستگان کشوری بالای ۴ میلیون تومان می‌شود

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درخصوص حقوق بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: به وجود طبقات شغلی متفاوت، یک تفاهم نامه‌ای بین سازمان امور استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه امضا شده که به ما ابلاغ کردند تا بر اساس مدل مطرح شده همسان سازی را اجرا کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد حقوق خالص دریافتی کارکنان بازنشسته را در همین چارچوب پرداخت می‌کنیم، گفت: تغییر گسترده‌ای درپرداخت حقوق بازنشستگان داشتیم که ۸۴ درصد رشد پیدا کرده است و پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به بالای ۴ میلیون تومان خواهد رسید و از همین مهرماه اجرا می‌شود.

 


جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

با توجه به اعلام‌های قبلی و صحبت‌های محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان این صندوق از مهرماه افزوده خواهد شد. تأمین منابع این افزایش حقوق بازنشستگان از طرف دولت و برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

 

در ادامه جدول حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب رقم متناسب سازی از همین ماه (مهرماه) اعلام می‌شود.

 

با مصوبه جدید آیین‌نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در هیئت دولت، اختصاص ۱۸ میلیارد تومان به این بخش از مهرماه در نظر گرفته شده و به فیش‌های حقوقی بازنشستگان افزوده خواهد شد.

طبق جدول منتشر شده حقوق بازنشستگان کشوری حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

 

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

 

همچنین با توجه به خبر‌های منتشر شده درباره میزان حقوق بازنشستگان لشکری، افزایش حقوق بازنشستگان نیز از بازنشستگان کشوری کمتر نخواهد بود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
سلام من بازنشسته اموزش وپرورش عشایری در سخت ترین شرایط کار کردم هنوز هم وامی غیر از ۵تومان صندوق ندیدیم الان ازدرصد درصد وقسطی خرید کردن چندر غاز اضافه کردن چیزی عاید ما نمیشود باید وام درست حسابی که هر کمیته ای که چند بار گرفتن به ما بدین تا خانه دار وازمستاجری در بیاییم ماشین بگیریم بچه‌ها را عروس داماد کنیم واز گشنگی نمی ریم ۳۰ سال سختی دربدری نه ماشین خوب نه خانه هنوز به تحت پوششی کمیته ایها نرسیده ایم درصورتی که فرهنگیان همیشه درتمام برنامه های دولت پیش قدم ودر دست رس هستند اگه دروغ میگم بگو جان مادرم نه
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار