جزئیات تعطیلی فوری استان یزد-راهبرد معاصر

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد اعلام شد و جانشین ستاد مقابله با کرونا استان یزد علت تعطیلی استان یزد را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 26
کد خبر: ۶۴۴۷۸

به گزارش راهبرد معاصر استان یزد به دلیل وضعیت قرمز کرونا تا پایان هفته تعطیل شد که جزئیات تعطیلی فوری استان یزد اعلام شد و جانشین ستاد مقابله با کرونا استان یزد علت تعطیلی استان یزد را تشریح کرد.

 

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد

 

"احمد ترحمی" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و جانشین ستاد کرونا استان یزد عصر امروز در اطلاعیه‌ی از تعطیلی اصناف یزد از فردا تا پایان هفته خبر داد.

 

در اطلاعیه‌ی که به نقل از ترحمی منتشر شده است، آمده در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی وابلاغیه صادره از فردا(سه شنبه) تا پایان هفته فعالیت کلیه اصناف و گروههای شغلی تعطیل است.

 

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد

 

در این مدت صرفا یازده گروه شغلی زیر اجازه فعالیت خواهند داشت.

فروشگاه های زنجیره ای مایحتاج مردم
نانوایی ها
داروخانه ها
سوپرمارکت ها میوه فروشی ها سبزی فروشی ها
میادین میوه تره بار
فروش پروتیین مثل قصابی مرغ و ماهی فروشی
جایگاه های سوخت
لبنیاتی ها
مراکز تامین امبولانس
غذاهای بیرون بر
پخش دارو و مواد غذایی

 

بر طبق این اطلاعیه اصنافی که طی این ایام مجوز فعالیت دارند شامل فروشگاه های زنجیره ای مایحتاج مردم، نانوایی ها، داروخانه ها، سوپرمارکت ها میوه فروشی ها سبزی فروشی ها، میادین میوه تره بار، فروش پروتیین مثل قصابی مرغ و ماهی فروشی، جایگاه های سوخت، لبنیاتی ها. مراکز تامین امبولانس، غذاهای بیرون بر، پخش دارو و مواد غذایی می‌باشند.

 

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد

 

گفتنی‌ست صبح امروز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از ابتلا بیش از ۶۰۰ نفر از شهروندان یزدی به بیماری کووید ۱۹ خبر داده و گفت: استان یزد به نسبت جمعیت در زمینه ابتلا به بیماری کرونا در رتبه اول قرار دارد.

 

یزد با 684 بیمار بستری در رتبه اول در زمینه ابتلا به کرونا قرار داد

"ابراهیم سلمانی" سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری امروز دوشنبه 5 آبان ستاد استانی پیشگیری از شیوع کرونا، با اعلام ابتلای۱۲ هزار و ۸۸۴ نفر به بیماری کووید19 از شروع همه گیری تا دیروز، گفت: از این تعداد ۴۹۰۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شدند.

 

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد

 

سلمانی با بیان اینکه تا صبح امروز ۶۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در استان یزد شناسایی شدند، افزود: از این تعداد ۱۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۱ نفر در بخش اورژانس بستری هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه رتبه نخست ابتلا به کرونا به نسبت جمعیت در طی روزهای اخیرمتعلق به استان یزد است، تأکید کرد: کاهش روند شیوع کویید ۱۹ فقط در گرو رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

 

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: در چهار روز اخیر نیز ۱۸۱ بیمار کرونایی در سطح استان شناسایی شدند که از این تعداد ۵۰ بیمار مربوط به شهرستان میبد، ۲۵ نفر مهریز، ۲۴ نفر ابرکوه و ۱۴ نفر مربوط به شهرستان خاتم هستند.

 

سلمانی با بیان این‌که به نسبت جمعیت وضعیت تمام شهرستان‌های استان یزد قرمز و بحرانی است، تصریح کرد: متأسفانه هنوز میزان استفاده از ماسک در شهرستان‌های استان از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده روند شیوع ویروس کرونا در استان یزد صعودی است.

 

جزئیات تعطیلی فوری استان یزد

 

سخنگوی علوم پزشکی یزد کاهش میانگین سنی مبتلایان استان از ۶۳ به ۵۱ سال را از جمله دغدغه های شیوع کویید ۱۹ در یزد دانست و بیان کرد: طبق برآوردهای انجام شده متأسفانه هنوز میزان استفاده از ماسک به حد مطلوب نرسیده و فقط ۶۰ درصد افراد جامعه ماسک می‌زنند.

 

دکتر سلمانی با بیان این‌که استان یزد از لحاظ تعداد تخت بستری و بخش مراقبت‌های ویژه اول کشور است، تصریح کرد: بیماران قلبی و عروقی، فشارخونی و دیابتی بیشترینن آمار مبتلایان به کرونا در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع کرونادر استان یزد، گفت: در ماه مهر ۱۵ هزار و ۱۵۲ مورد بازرسی در سطح استان یزد انجام شده که منجر به ۱۹۸ مورد پلمپ و دو هزار مورد اخطار کتبی شده است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده