جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراه ها چقدر است؟-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراه ها چقدر است؟

سه کلاس جریمه برای خودروهایی که عوارض الکترونیکی را پرداخت نمی‌کنند، در نظر گرفته شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 03
کد خبر: ۶۵۳۵۸

به گزارش راهبرد معاصر، عباس بیات سرمدی مدیرکل اداره بهره‌برداری آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶ آزادراه مجهز به اخذ عوارض به صورت الکترونیکی هستند، گفت: طبق آخرین صحبت وزیر راه و شهرسازی ۱۴ آزادراه دیگر نیز تا انتهای سال مجهز به اخذ عوارض به صورت الکترونیکی می‌شوند.

 

۳۰ آزادراه قابلیت الکترونیکی شدن را دارند

او با بیان اینکه در صورت همکاری مردم در پرداخت عوارض الکترونیک تا پایان سال ۲۰ آزادراه دیگر هم مجهز به این سیستم می‌شوند، افزود: در صورتی که مردم استقبال کنند و اقدام به پرداخت عوارض الکترونیکی کنند و همچنین در صورت همکاری سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها می‌توان این آزادراه‌ها را تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ به ۲۴ آزادراه رساند.

 


مدیرکل اداره بهره‌برداری آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: آزادراه‌هایی که امکان تجهیز و اخذ عوارض الکترونیک را دارند پروژه‌هایی هستند که اجرای آن تنها در صورت استقبال مردم و همکاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

 

بیات تاکید کرد: ما در سال گذشته اعلام کردیم که تمامی آزادراه‌های جدید را الکترونیکی می‌کنیم و تاکنون هم ۶ آزادراه را مجهز کرده‌ایم.

 

او با تاکید بر اینکه اخذ عوارض به صورت الکترونیک یک اقدام دو جانبه است، افزود: یک بخش از این اقدام مربوط به همکاری شرکت ساخت و همچنین معاونت آزادراه‌ها است که باید تجهیزات و زیرساخت‌ها را فراهم کند و بخش دوم هم به همکاری مردم در پرداخت عوارض به صورت الکترونیک مربوط می‌شود.

 

مدیرکل اداره بهره‌برداری آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: آزادراه‌ها در کشور به صورت مشارکتی ساخته می‌شوند و سرمایه‌گذار باید از محل پرداخت عوارض بتواند سرمایه خود را بازگرداند که در این صورت می‌توانیم اخذ عوارض آزادراه‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

 

بیات تاکید کرد: در صورتی که پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی انجام شود پیامک پرداخت بلافاصله به مالک خودرو ارسال می‌شود و در مدت زمان معین باید پرداخت عوارض انجام شود.

 

سه کلاس جریمه برای خودورهای که عوارض الکترونیکی را پرداخت نمی کنند

او با اشاره به اینکه عدم پرداخت عوارض توسط مالکان باعث ورود پلیس راهور به این بخش شده است، افزود: باید از خدمات پلیس راهور در این بخش استفاده کنیم.

 

او با بیان اینکه ورود پلیس راهور به این حوزه باعث افزایش ضمانت اجرای کار می‌شود یادآور شد: تا پیش از ورود پلیس راهور میزان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی ۳۵ تا ۴۰ درصد بود و پس از ورود پلیس میزان پرداخت عوارض به ۵۵ تا ۶۰ درصد رسیده که امیدواریم با اطلاع رسانی خوب و همکاری مردم به ۹۰ درصد برسد.

 

بیات با اشاره به اینکه سه کلاس جریمه را برای عدم پرداخت عوارض الکترونیک در نظر گرفته‌ایم، گفت: پرداخت جریمه برای خودروهای سبک ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان است که شامل خودروهای سواری، مینی‌بوس و کامیون‌های سبک می‌شود. همچنین این جریمه را برای خودروهای نیمه سنگین که شامل اتوبوس و کامیون‌های دو محور است ۵۱ هزار تومان و برای خودروهای سنگین که شامل نفتکش‌ها و کامیون‌های سه محور است ۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته‌ایم.

 

بیات تاکید کرد: ما پس از افتتاح آزادراه‌های دولتی که دوره بهره‌برداری آنها توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به اتمام رسیده است طرح عوارض الکترونیکی را فعال کرده‌ایم.

 

مدیرکل اداره بهره‌برداری آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: اپلیکیشن هایی را طراحی کرده ایم که این عوارض را پرداخت کنند.

 

او توضیح داد: پرداخت عوارض به صورت پیمایشی هم در راستای توسعه عدالت اجتماعی را شده و هم اکنون آزادراه تهران_ ساوه به صورت پیمایشی به صورت آزمایشی انجام می‌شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده