به گزارش راهبرد معاصر؛ همانطور که می دانید استفاده از تلفن های هوشمند و اینترنت گسترش چشمگیری داشته و امروزه اکثر کاربران برای انجام امور مختلف از اینترنت های دیتا استفاده می کنند. اینترنت های دیتا یا همان اینترنت گوشی به دلیل پیشرفت سرعت و قابل حمل و در دسترس بودن طرفداران زیادی دارد و مداوم توسط کاربران بسته های اینترنتی خریداری یا شارژ می شوند. اما یکی از مسائلی که کاربران با آن مواجه هستند ، غیر فعال کردن بسته اینترنت گوشی یا همان غیر فعال سازی اینترنت ایرانسل یا غیر فعال سازی اینترنت همراه اول دائمی است.برای دانستن کد حذف بسته فعلی اینترنت همراه اول با راهبرد معاصر همراه باشید.
در ادامه اطلاعاتی در خصوص اینکه چگونه بسته اینترنت را حذف کنیم و قطع خودکار اینترنت پس از پایان بسته همراه اول و کد حذف بسته فعلی اینترنت همراه اول اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.
غیر فعال سازی اینترنت همراه اول دائمی و اعتباری
برای حذف بسته فعلی و غیر فعال سازی اینترنت همراه اول دائمی مشترکین محترم همراه اول و دارای سیم کارت اعتبار و دائمی به دو طریق می توانند اقدام به حذف بسته فعلی نمایند. :
روش اول
از طریق شماره گیری کد دستوری ، #232*10*
روش دوم
از طریق پیامک و ارسال عدد 2 به شماره 8088
گاهی اوقات هم پیش می آید که دیگر قصد تمدید اینترنت همراه را نداریم و به دنبال راهی برای قطع خودکار اینترنت پس از پایان بسته همراه اول هستیم . دقت داشته باشید در صورتی که اینترنت به صورت خودکار تمدید شود با هزینه های زیادی مواجه خواید شد پس توصیه می کنیم تمدید اینترنت را به صورت دستی انجام دهید ما در ادامه راه حل این موضوع را بیان خواهیم کرد.
چنانچه در خصوص اینترنت نسل پنجم سوالی دارید ، مقاله نسل پنجم اینترنت در ایران را مطالعه فرمایید.
لغو تمدید بسته اینترنت همراه اول به سه روش می تواند صورت بگیرد :
روش اول
شماره گیری کد دستوری #8*100*
روش دوم
اگر با این کد دستوری موفق به لغو تمدید نشدید ، با شماره 9990 تماس حاصل فرمایید و در اقدام به قطع خودکار اینترنت پس از پایان بسته همراه اول نمایید.
روش سوم
چنانچه از اپلیکیشن همراه من استفاده می کنید ، وارد تب " خدمات من " شده و گزینه " کدهای دستوری " را انتخاب کرده و در پیام پاپ آپ ظاهر شده عدد 8 را تایپ کرده و Send را بزنید.
سوالات متداول
1- هر ماه یک بسته اینترنت برای من خریداری می شود و هزینه آن روی قبض موبایلم می آید. در صورتی که خودم اقدام به خرید اینترنت نکرده ام. علت چیست؟
در بعضی از مواقع هنگامی که یک بسته اینترنت را خریداری می کنید بعد از پایان مهلت استفاده در صورتی که شارژ داشته باشید و یا سیم کارت شما دائمی باشد بسته به طور خودکار هر ماه تمدید می شود و هزینه ای از شما کسر خواهد شد. برای رفع این مشکل اگر مشترک همراه هستید کد دستوری #232*10* را شماره گیری کنید.
چنانچه از کاربران ایرانسل هستید و تمایل به غیر فعال سازی اینترنت ایرانسل دارید ، باید بدانید که مطابق روش گفته شده شما می توانید بسته دیتا خود را موقتا غیر فعال نمایید و در صورت تمایل بعدا از آن استفاده نمایید ،حال شما از طریق زیر می توانید اقدام به غیر فعال کردن بسته اینترنت گوشی نمایید :
روش اول
ميتوانيد با انتخاب رايگان «طرح کنترل مصرف آزاد ديتا» از طريق شماره گيري کد #3*2*3*555* جهت جلوگیری از مصرف آزاد اینترنت همراه براي خط خود اقدام کنيد. درصورتی هم که تمایل به ادامه مصرف دیتا دارید ، کد دستوری #4*3*555* را شماره گیری فرمایید.
روش دوم
وارد برنامه ایرانسل من شده و سپس روی سه خط سمت راست و بالای صفحه تپ کنید و گزینه "پرونده" را انتخاب کنید ، حال سوییچ گزینه "طرح کنترل مصرف آزاد" را روشن کنید.
روش سوم
پاک کردن تنظیمات اینترنت در گوشی
پیش از این در خصوص تنظیمات ایرانسل در گوشی های هوشمند مقالاتی منتشر کرده ایم که می توانید با مطالعه مقالات تنظیمات اینترنت ایرانسل اندروید و تنظیم اینترنت ایرانسل آیفون در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب نمایید.
جهت قطع خودکار اینترنت و غیر فعال سازی تمدید خودکار ، کد دستوری #9*5*555* را شماره گیری کنید.
یه کاری کنید دیگه چقد بی مسئولیتید
خسته نباشبد
من یه بسته اینترنت نامحدود شبانه گرفتم ولی چون از بسته قبلیم فقط 2 مگابایت مونده این بسته نمیاد و این 2 مگ باقیمونده هم اصلن مصرف نمیشه و کلن هیچی رو باز نمیکنه و همینجوری مونده
اون بسته نامحدود هم همینجوری مونده
دوستان در صورتی که غیر فعال کردید #۲۳۱*۱۰*رو بزنید گوشی رو روشن خاموش کنید دوباره فعال میشه اینترنت
چیکارکنم