پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا سه شنبه ۶ آبان ۱۴۰۴ طلای جهانی به زیر ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد/ هر اونس به ۳۹۹۰ دلار رسید کارت‌های بانک آینده منقضی می‌شود؟ دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران: با خروج اتباع دستمزد کارگران مسکن ۲.۵ برابر شد مهلت تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر بازمانده تا ۱۵ آبان جزئیات پرداخت حقوق بازنشستگان و معوقات فروردین ۱۴۰۴ اعلام شد حقوق ۱۴۰۵؛ آیا کارگران نفس تازه خواهند کشید؟ قیمت جدید گوشت قرمز منجمد قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ + جدول ایران‌خودرو بدون نیاز به گواهینامه و بلوکه کردن حساب، خودرو عرضه می‌کند + شرایط ثبت نام قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ آغاز فرآیند ارزش‌گذاری دارایی‌های بانک آینده + فیلم جزئیات عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا تاریخ شارژ کالابرگ آبان ۱۴۰۴ رئیس بانک مرکزی: ادغام بانک آینده با بانک ملی، حاصل همکاری سه قوه است/ هیچ‌گونه ناترازی‌ای از این ادغام، به بانک ملی منتقل نخواهد شد

سرمایه گذاران ۸۰ درصد ثبت نام کنندگان قرعه کشی خودرو

نعمت بخش گفت: ۸۰ درصد در ثبت نام خودرو سرمایه گذار و ۲۰ درصد نیازمند واقعی هستند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 13
کد خبر: ۶۶۶۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص راه‌های کاهش قیمت خودرو، گفت: متاسفانه چند وقتی است که خودرو‌های خودروسازان بر اساس قیمت دستوری، قیمت گذاری می‌شوند که این قیمت دستوری را شورای رقابت اعلام می‌کند و باید گفت که فرمول این شورا از پایه اشتباه است. تمام خودروسازان به خصوص ایران خودرو و سایپا ماهیانه میلیارد‌ها تومان به دلیل فرمول اشتباه شورای رقابت زیان می‌کنند.

 

او بیان کرد: آنطور که آمار‌های بورس نشان می دهد، ایران خودرو از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان کرده است که نشان می‌دهد این فرمول ایراد اساسی دارد. بار‌ها گفته شده  است که همواره زیان کرده ایم و متاسفانه این زیان همچنان ادامه دارد.  

 

نعمت بخش تشریح کرد: اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش رود، با یک تیر چند نشان می‌توان زد. خودرو باید تک نرخی شود و این وضعیت قرعه کشی و رانتی که اکنون توزیع می‌شود همه از بین خواهد رفت. با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت امسال بر اساس تولیدات ایران خودرو و سایپا، بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع می‌کنیم یعنی ایران خودرو و سایپا با زیان خودرو می‌فروشند.  

 

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یک خودرو پژو پارس درب کارخانه اگر ۱۰۰ میلیون است، در بازار آزاد ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و  فردی که برنده شود بیش از خرید خودرو منفعت می‌برد. از طرفی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران داریم که خدمات بعد از فروش خودرو را رصد می‌کند یعنی شخصی که ماشین می‌خرد، ۳، ۴ ماه بعد کارشناسان تماس می‌گیرند که آیا مشکلات گارانتی دارید یا خیر که ۸۰ درصد خریداران می‌گویند ماشین را فروخته اند.

 

قرعه کشی خودرو باعث رانت و فساد شده است

او با بیان اینکه قرعه کشی خودرو باعث رانت و فساد شده است،  ادامه داد: افرادی که بلد هستند سیستم قرعه کشی را دور بزنند، این کار را به راحتی انجام خواهند داد. این بدان معناست که ۸۰ درصد در ثبت نام خودرو سرمایه گذار و ۲۰ درصد نیازمند واقعی هستند. باید اجازه داد خودرو در حاشیه بازار به فروش رود که اینگونه می‌توانیم از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنیم و در واقع خودرو تک نرخی خواهد شد.  

 

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند. امسال علیرغم مشکلات ۲۳ درصد افزایش تولید در این ماه داشته ایم که نشان می دهد عرضه را ما افزایش داده ایم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار