پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

جزئیات ممنوعیت سفر بدون تست کرونا

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توضیحاتی درباره طرح ممنوعیت سفر بدون تست کرونا ارائه داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 16
کد خبر: ۶۷۰۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محسن فرهادی» معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به چگونگی اعمال ممنوعیت جابه‌جایی مسافر بدون دریافت نتیجه تست کرونا، بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح از یکم آذر ماه شروع می‌شود، دستگاه‌های مربوط به این موضوع هنوز در حال اعمال نظر هستند، جزئیات طرح هنوز نهایی نشده است، اما اطلاع داده می‌شود.

 

وی ادامه داد: البته توجه داشته باشید که قرار نیست، تست‌های کرونا در فرودگاه یا اتوبوس‌ها انجام شود، بلکه توسط شبکه‌های بهداشت و درمان در آزمایشگاه‌ و یا با کیت‌های رپید انجام می‌شود.

 

فرهادی در مورد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه درون و برون شهری افزود: وسایل نقلیه‌ برون شهری موارد بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند، اما توجه داشته باشید که تماس مسافران با هم و همچنین با راننده بیشتر است و طبیعتا باید آن فاصله‌گذاری رعایت شود، اما وضعیت رعایت پروتکل‌ها در وسائل نقلیه عمومی درون شهری خوب نیست، چون تراکم افراد زیاد است.

 

وی ادامه داد: علت اصلی محدودیت‌ها همین است، تا تجمع‌ها کاهش پیدا کند، در این شرایط طبیعتا باید خطوط مترو، اتوبوس و بی آرتی هم خلوت‌تر شود و در این شرایط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر انجام می‌شود.

 

فرهادی افزود: در حال حاضر هم کنترل‌هایی در سطح شهر انجام می‌شود، اما مسئله‌ اصلی زیرساخت‌های موجود است، چون زیرساخت‌ها ضعیف است، اگر تعداد اتوبوس و واگن مترو را افزایش دهیم، رعایت بهتری در فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد و کنترل و نظارت هم توسط متولیان این بخش‌ها و هم نظارت عالی توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، ولی همانطور که گفتم ضعف زیرساختی باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد که مردم در صورت مشاهده‌ی تخلف در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس برقرار کنند./ایلنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار