چرا نتانیاهو چنگ و دندان نشان می دهد؟-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
«یادداشت اختصاصی» سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل بین الملل

چرا نتانیاهو چنگ و دندان نشان می دهد؟

نتانیاهو به خوبی می‌داند اگر به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سرقدرت نماند، به دلیل فسادهای اقتصادی خود و خانواده حتما راه دادگاه را باید در پیش گرفته و محاکمه خواهد شد. نتانیاهو تلاش می کند با ایجاد حاشیه سازی از محاکمه پیش رو تا جای ممکن فرار کند. لذا تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد درگیری‌های مختلفی در مناطق سرزمین‌های اشغالی کرده است.
سید رضا صدرالحسینی؛ تحلیلگر مسائل بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 22
کد خبر: ۶۷۱۶۴

چرا نتانیاهو چنگ و دندان نشان می دهد؟

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ با نگاه دقیقی به اتفاقات و روندهای موجود در سرزمین‌های اشغالی می توان به عینه متوجه سرگردانی های شدید و عجیب نتانیاهو در عرصه سیاسی تا اقتصادی و حکمرانی در مناطق اشغالی شد. این سرگردانی بعد از عدم کسب اکثریت و عدم انتخاب آقای ترامپ موجب فشار سیاسی جدی به نتانیاهو شده و وی را با چالشی اساسی مواجه کرده است.

 

نتانیاهو به خوبی می‌داند اگر به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سرقدرت نماند به دلیل فسادهای اقتصادی خود و خانواده حتما راه دادگاه را باید در پیش بگیرد و محاکمه خواهد شد. نتانیاهو تلاش می کند با ایجاد حاشیه سازی از محاکمه پیش رو تا جای ممکن فرار کند لذا تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد درگیری‌های مختلفی در مناطق سرزمین‌های اشغالی کرده است.

 

از یک طرف مسئله ساخت شهرک‌های جدید در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته، بدون اینکه اقدام عملی در این رابطه صورت بگیرد، نتانیاهو تلاش می کند این مسئله را با برجسته‌سازی رسانه‌ای پیش ببرد تا شاید بتوانند بدین وسیله بخشی از جمعیت های معترض سرزمین های اشغالی را تغییر دهد و توجه آنها را به خود و خدماتی که به صهیونیست ها می دهد جلب کند.

 

نباید فراموش کنیم راهپیمایی‌ها و تجمعات شبانه در مقابل منزل نتانیاهو و در میادین بزرگ رژیم صهیونیستی از ماه سوم عبور کرده و مردم اسرائیل به شدت مخالف وجود حضور و سیاست های اقتصادی نتانیاهو هستند این مساله به قدری جدی است که علیرغم وجود کرونا اعتراضات شدیدی بر علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته و گویی پایانی بر آن مترتب نیست.


شکست ترامپ موجب شکست نتانیاهو و عدم موفقیت راهبردها و سیاست های وی درون سرزمین‌های اشغالی می شود. با توجه به اینکه نتانیاهو باید کمتر از چند ماه دیگر دولت را به حزب رقیب خود واگذار کند به نظر می رسد اقدامات تشنج آفرین نتانیاهو در مناطق اشغالی و غزه در راستای ایجاد حاشیه‌سازی و فرار به جلو برای گریز از حضور در دادگاه است.


آقای سید حسن نصرالله در این باره موضع خود را به صورت صریح اعلام کرده است. سید حسن نصرالله در رابطه با این موضوع و به دلیل اینکه شرایط نتانیاهو را به خوبی می‌داند برای چندمین بار و در هفته‌های اخیر در سخنرانی‌های خود آمادگی کامل حزب الله را برای مقابله با هر گونه حمله و تهدید مردم سرزمین های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد. بر این اساس به نظر می‌رسد نقشه نتانیاهو برای ایجاد حاشیه سازی و تغییر فضا به نفع خود هم دچار بن بست شده و وی چاره ای غیر از فکر کردن به محاکمه در برابر انظار عمومی ندارد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار