آمریکا 6 فرد و 8 نهاد روسی را تحریم کرد-راهبرد معاصر
واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود نتانیاهو: یحیی السنوار را ترور کردیم CNN: بایدن در جریان ادعای اسرائیل مبنی بر ترور یحیی سنوار قرار گرفت

آمریکا 6 فرد و 8 نهاد روسی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 فرد و 8 نهاد روسی را به دلیل بحران اوکراین تحت تحریم قرار داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 16
کد خبر: ۶۷۷۱
به گزارش  راهبرد معاصر ، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶ فرد و ۸ نهاد روسی را به بهانه نقش داشتن در بحران اوکراین تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های اعلام‌شده امروز افراد و سازمان‌هایی را هدف قرار دارد که در حمله عاملان روس به قایق‌های اوکراین در بندر کرچ، الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه و حمایت از عناصر «جدایی‌طلب» در شرق اوکراین نقش داشته‌اند.

آمریکا آخرین بار در ماه ژانویه تحریم‌های ضد روسی را گسترش داد و طی آن 21 فرد و 12 نهاد را به لیست تحریم‌های خود افزود.

تحریم‌های امروز آمریکا شامل معاون مدیر تیم محافظان مدودف، نخست وزیر روسیه نیز می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، تحریم‌های جدید واشنگتن با هماهنگی با اتحادیه اروپا و کانادا اعلام شده و وزارت امور خارجه آمریکا دلیل تحریم‌های جدید علیه مسکو را حوادث سال گذشته در تنگه کرچ اعلام کرده است.

در 25 نوامبر سال گذشته سه کشتی جنگی اوکراینی از مرز دریایی روسیه در تنگه کرچ عبور کردند. روسیه با تصرف این سه‌کشتی تمامی 24 نفر سرنشینان آن را نیز بازداشت کرد.

«ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با تحریک‌آمیز توصیف کردن این موضوع، اشاره کرد که تعدادی از نیروهای امنیتی اوکراین که مسئول عملیات هستند در این کشتی‌ها حضور داشتند.

آمریکا در سال 2014 برای نخستین بار و به دلیل بحران اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرد. این تحریم‌ها بارها تمدید شد و افراد و نهادهای بیشتری را در برگرفت.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار