چرا مرحوم زارعی با " برجام " مخالف بود؟-راهبرد معاصر
محمدرضا میرتاج الدینی؛ نماینده مجلس در گفت و گو با راهبرد معاصر یررسی کرد؛

چرا مرحوم زارعی با " برجام " مخالف بود؟

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم درباره دیدگاه زارعی گفت: ایشان همیشه می گفت که بایستی منافع مردم، منافع جامعه و منافع کشور در این مذاکرات رعایت شود. از تعهداتی که می دهیم به هدف رفع تحریم برسیم و در مذاکرات عجله نکنیم. نباید تعهدات ما نقد و تعهدات آنها نسیه باشد.
محمدرضا میرتاج الدینی؛ نماینده مجلس
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 08
کد خبر: ۶۹۶۵۹

نگاه زارعی بر این بود که نباید برای نسیه مذاکره کنیم

 

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره دیدگاه دکتر زارعی گفت: ایشان شخصیتی انقلابی فعال و مبارز و خدوم و در خط ولایت و رهبری بودند و در مورد برجام نگران بود که امتیازات را از دست ندهیم و دشمن به تعهداتش عمل نکند از این جهت پیشنهادات متعددی داشتند تا جلوی این خوش خیالی را بگیرند.


وی در ادامه تصریح کرد: ایشان بر روی فرمایشات نه گانه رهبری در خصوص قبول برجام تاکید فراوان داشت. در جلسه تصویب بیست دقیقه ای برجام منقلب شده بود چون در متن مشترک توافق به آنچه قبلا در کمیسیون ها گفته شده و توافق شده بود عمل نشد. همه شاهد بودند که با چشمان اشکبار با این موضوع برخورد کرد. نظرش این بود که وقتی برجام را تصویب می کنید شروط محکمی داشته باشید که طرف های مقابل به تعهداتشان عمل کنند همچنین عملا پیش بینی ها و نگرانی هایش را عنوان کرد و متاسفانه این اتفاق افتاد.


او با اشاره به دیدگاه زارعی درباره برجام گفت: ایشان همیشه می گفت ضروری است تا منافع مردم، منافع جامعه و منافع کشور در این مذاکرات رعایت شود. از تعهداتی که می دهیم به هدف رفع تحریم برسیم در مذاکرات عجله نکنیم. تعهدات ما نقد باشد و تعهدات آنها نسیه و مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید کرده بود که کل تحریم ها باید رفع شود چون مذاکرات ما برای رفع تحریم ها بود. آقای زارعی می گفت دشمن و طرف های مقابل برجام باید به طور جدی به عمل بر تعهداتش ملزم شود. اصرار مرحوم زارعی به همین دلیل بود که همه چیز را نقد ندهید تا تعهدات آنها نسیه باشد.


میرتاج الدینی در پایان با اشاره به مهمترین ویژگی اخلاقی و رفتاری آقای زارعی اذعان کرد: انسانی مخلص و دلسوز بود که به دنبال پست و مقام نیامده بود و همواره تلاش می کرد در راستای اهداف ملی حرکت کند ولو با دست دیگری و نمی گفت همه چیز در دست من باشد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار