آشفتگی در کابینه رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه/ وزیر جنگ استعفا داد-راهبرد معاصر

آشفتگی در کابینه رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه/ وزیر جنگ استعفا داد

پس از اعلام آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم به دلیل مخالفت با این تصمیم، از سمت خود استعفا داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 14
کد خبر: ۶۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز در کنفرانس مطبوعاتی که پس از جلسه او با حزب «اسرائیل بیتنا» برگزار شد اعلام کرد «من امروز استعفای خود را از پست وزارت دفاع اعلام می‌کنم.» شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرده بود که لیبرمن امروز درخواست استعفای خود را به نتانیاهو ارائه می‌دهد.


داستان از آنجا آغاز شد که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه اعلام کرده بود اعضای کابینه به طور یکپارچه برای اجرای آتش‌بس با حماس رأی داده‌اند. با این حال، دفتر لیبرمن در واکنش به اطلاعیه دفتر نخست وزیر اعلام کرد، «اطلاعیه‌ای که مدعی شده بود آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع از توقف حملات به غزه حمایت می‌کند، اخبار جعلی است. موضع وزیر دفاع ثابت است و تغییر نکرده است.»


لیبرمن چند هفته پیش از ملاقات با اعضای حزب متبوعش «اسرائیل بیتنا»، خواستار رویکردی سخت‌گیرانه‌تر به حماس شد. او گفته بود: «راهی برای رسیدن به توافق با حماس وجود ندارد. ما نمی‌توانیم بدون وارد کردن شدیدترین ضربه، صلح و آرامش را در جنوب برقرار کنیم.»


وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی، پس از اعلام استعفایش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «دلیل استعفا، اعلام آتش بس اسرائیل در برابر غزه است.» او همچنین با درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام افزود: «با تصمیم اعلام آتش بس با غزه مخالفت کردم؛ زیرا باعث آرامش کوتاه مدت ما می‌شود اما به معنای حمایت و تسلیم در مقابل تروریسم است.»


رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نزدیکان نتانیاهو مدعی شدند، اگر لیبرمن استعفا دهد، نخست‌وزیر کنست را منحل کرده و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد داد.


شایان ذکر است که با اعلام استعفای لیبرمن، تقلا برای کسب مقام وزارت جنگ نیز آغاز شده است. از جمله این افراد وزیر آموزش نتفلی بنت و چند وزیر عضو حزب لیکود ادعا می‌کنند که جانشینان به حق لیبرمن هستند.


جنبش حماس استعفای لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از اعلام آتش بس با غزه را پیروزی سیاسی برای غزهدانست. در همین راستا سامی ابوزهری سخنگوی رسمی جنبش حماسامروز به اخبار منتشر شده درخصوصاستعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستیواکنش نشان داد. وی گفت: استعفای لیبرمن به نوعی اذعان به شکست و ناتوانی در مقابله با مقاومت فلسطین به شمار می رود.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده