قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 14
کد خبر: ۷۰۴۶۲

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 اعلام شد.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار دوشنبه 24 آذر

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرد و انتظارات برای تصویب بسته محرک مالی در آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

 

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۸۳۶ دلار و هشت سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

 

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: خوشحالی که پیرامون واکسن کووید۱۹ وجود دارد احتمالا معرفی تدابیر تسهیل پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا و بسته کمک مالی در آینده نزدیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد اما طلا می‌تواند در سال ۲۰۲۱ که خوش بینی به واکسن تعدیل می‌شود و سرمایه‌گذاران به رشد انتظارات تورمی منعکس می‌شوند، صعود کند.

 

تزریق واکسن کووید۱۹ شرکت فایزر از روز یکشنبه در آمریکا آغاز شد و امیدها به احیای اقتصادی سریع‌تر را برانگیخت و صعود بازارهای سهام آسیایی را به دنبال داشت.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

بر اساس گزارش رویترز، اما امیدواری به تصویب بسته کمک مالی جدید در آمریکا کاهش قیمت طلا را محدود کرد. طرح بسته ۹۰۸ میلیارد دلاری در تلاش برای به تصویب رسیدن به دو بخش تقسیم شده و روز دوشنبه معرفی می‌شود.

 

بازارها اکنون روی نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، متمرکز شده‌اند. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی خرید اوراق بلندمدت خزانه‌داری را برای مهار رشد بازده افزایش می‌دهد که ارزش دلار را پایین می‌برد.

 

طلا که پناهگاه امن دارایی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر کاهش نرخ‌های بهره و اقدامات محرک مالی بی‌سابقه ۲۱ درصد رشد قیمت داشته است.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۹۷سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۰۱۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۲۸ دلار و ۷۴ سنت رسید.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه 24 آذر ساعت 19، با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۷۰۴ تومان‌ معامله شد.

 

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 24 آذر ساعت 19، با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۲۰۱ تومان معامله شد.

 

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و ۲۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و ۲۰۰ تومان است.

 

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۴۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

 

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۲۵ هزار و 700 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۸۵ هزار تومان است.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

دلار ارزان می‌شود؟

اواسط روز گذشته دلار با اندکی افزایش نسبت به صبح، مجددا وارد کانال ۲۶هزار تومان شد اما در شروع معاملات امروز مجددا تغییر جهت داد؛ صرافی‌ملی تا ساعت (۱۴:۰۰) امروز قیمت فروش این ارز پرطرفدار را تا ۲۵۷۰۰تومان پایین آورده و در بازار آزاد نیز نرخ دلار به ۲۵۸۵۰تومان رسیده، است و صرافی‌های رسمی هم قیمت را در ۲۵۵۵۰تومان ثابت نگه داشته‌اند.

 

روز گذشته لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح «اف ای تی اف» در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد که باعث شد امروز بازار ارز به این سیگنال مثبت واکنش نشان دهد.

 

به گفته تحلیلگران بازار ارز، این موضوع یکی از عواملی است که می‌تواند در کاهش نرخ ارز تاثیر قابل توجهی داشته باشد؛ از طرفی همچنان تصور بهبود روابط ایران و آمریکا و کاهش تحریم‌ها علیه ایران با روی کار آمدن بایدن پابرجاست و از این منظر می‌توان به روند نزولی بازار ارز همچنان امیدوار بود.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

از طرفی یک منبع آگاه اعلام کرده که ارز به میزان کافی به بازار عرضه می‌شود، اما خریداری ندارد. همین پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت دلار بوده که اگر این روند در روز‌های آینده یعنی زمان تسویه حساب ارزی شرکت‌ها و افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی هم ادامه داشته باشد و با کمبود ارز در بازار مواجه نشویم، نرخ ارز مسیر کاهشی خود را طی خواهد کرد.


از بازار فردوسی چه خبر؟

به گفته یکی از فعالان بازار ارز، امروز با کاهش قیمت دلار مجددا تعداد خریداران به شدت کاهش یافته و بیشتر صرافی‌ها فقط فروشنده ارز هستند؛ در طرف دیگر بازار یعنی در بین دلالان نیز زمزمه کاهش بیشتر قیمت‌ها باعث شده از خرید دلار امتناع کنند.

 

وی تاکید کرد: اگر بازارساز نرخ ارز را با همین روال کاهش دهد پیش‌بینی می‌شود که دلار همچون دو هفته پیش با افت قابل توجهی همراه شود؛ در صورت ریزش مجددا نرخ ارز ماندگاری دلار در کانال‌های پایین‌تر بیشتر خواهد بود.

 

پیش‌ بینی قیمت طلا در آخرین هفته پاییز

ابراهیم محمدولی با بیان اینکه بازار طلا همچنان در مدار نزولی است، اظهار کرد: قیمت طلا و سکه از دو روز پیش تا کنون وارد مسیر کاهشی شده که عوامل تاثیرگذار بر این روند، افت نرخ ارز و بهای اونس جهانی بوده است.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

محمدولی تاکید کرد: عامل تقاضا در این کاهش قیمت هیچ تاثیری نداشته چراکه درحال حاضر هیچ کس نه خریدار طلا و سکه است و نه فروشنده آن؛ این درحالیست که طی سال‌های گذشته در آستانه شب یلدا بازار نسبت به روز‌های دیگر رونق بیشتری داشت اما امسال با وجود بیماری کرونا و افزایش شدید قیمت‌ها خبری از خریدار طلا و سکه نیست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا تا پایان هفته بیان کرد: اگر روند نزولی طلای جهانی و دلار با همین روال ادامه داشته باشد شاهد افت بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود اما درمورد تقاضا امیدی به تغییر وضعیت نداریم.

وی تصریح کرد: این روز‌ها برخلاف قبل علاوه بر مصنوعات طلا، سکه و طلای آب شده هم متقاضی ندارد؛ تا زمانی که قیمت‌ طلا و سکه به ثبات نرسد شاهد بازگشت رونق به بازار نخواهیم بود.


طلا و سکه چند؟

به گفته محمدولی، در ساعت (۱۳:۳۰) امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذر 99 + جدول

او افزود: قیمت هر قطعه نیم سکه هم به شش میلیون و ۲۵۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰ و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز با قیمت یک میلیون و ۱۲۱هزار تومان معامله می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده