قیمت کتاب‌های درسی افزایش می‌یابد؟ رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال

شیوه نامه برگزای امتحانات از زبان وزیر آموزش و پرورش در بحران کرونا /شرط برگزاری حضوری امتحانات

وزیر آموزش و پرورش گفت: در هر منطقه‌ای از کشور که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیح بر برگزاری امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 23
کد خبر: ۷۱۴۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:، اما در هر منطقه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف برگزاری آزمون حضوری باشد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

وی همچنین اظهار داشت: شیوه نامه برگزای امتحانات ابلاغ شده و اختیار آن به شورای مدارس واگذار شده است.

 

وی افزود: همچنین روش‌های آزمون غیر حضوری هم مشخص شده و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:۲ نوع آزمون تکوینی و پایانی وجود دارد که در آزمون تکوینی سهم همه این‌ها در تعیین نمره دانش آموزان متفاوت است، تکوینی براساس ارزیابی معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در سال تحصیلی تعریف می‌شود و ارزشیابی پایانی هم به این صورت است که در پایان هر ترم به صورت امتحان کتبی است.

 

ردیف بودجه به سند ۲۰۳۰ اختصاص نیافته است

حاجی میرزایی همچنین در ادامه درباره تخصیص ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ گفت: ردیفی در بودجه برای این موضوع وجود ندارد، خطایی در سازمان برنامه و بودجه بود که خود آن‌ها اصلاح کردند.

 

وی افزود: در ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ مبلغی پیش بینی نشده است.

 

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته به‌منظور برنامه‌ریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس را برای اجرا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

 

طبق این شیوه‌نامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دوره‌های تحصیلی)، فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه‌بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا

ارسال نظر