شیوه نامه برگزای امتحانات از زبان وزیر آموزش و پرورش در بحران کرونا /شرط برگزاری حضوری امتحانات-راهبرد معاصر
بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت

شیوه نامه برگزای امتحانات از زبان وزیر آموزش و پرورش در بحران کرونا /شرط برگزاری حضوری امتحانات

وزیر آموزش و پرورش گفت: در هر منطقه‌ای از کشور که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیح بر برگزاری امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 23
کد خبر: ۷۱۴۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:، اما در هر منطقه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف برگزاری آزمون حضوری باشد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

وی همچنین اظهار داشت: شیوه نامه برگزای امتحانات ابلاغ شده و اختیار آن به شورای مدارس واگذار شده است.

 

وی افزود: همچنین روش‌های آزمون غیر حضوری هم مشخص شده و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:۲ نوع آزمون تکوینی و پایانی وجود دارد که در آزمون تکوینی سهم همه این‌ها در تعیین نمره دانش آموزان متفاوت است، تکوینی براساس ارزیابی معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در سال تحصیلی تعریف می‌شود و ارزشیابی پایانی هم به این صورت است که در پایان هر ترم به صورت امتحان کتبی است.

 

ردیف بودجه به سند ۲۰۳۰ اختصاص نیافته است

حاجی میرزایی همچنین در ادامه درباره تخصیص ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ گفت: ردیفی در بودجه برای این موضوع وجود ندارد، خطایی در سازمان برنامه و بودجه بود که خود آن‌ها اصلاح کردند.

 

وی افزود: در ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ مبلغی پیش بینی نشده است.

 

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته به‌منظور برنامه‌ریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس را برای اجرا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

 

طبق این شیوه‌نامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دوره‌های تحصیلی)، فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه‌بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا

ارسال نظر